ב' תשרי התשפ"ה
04.10.2024
ערב ראש השנה

"תרומה מכובדת לשמירה על השלום": הברכה של פוטין ליהודי רוסיה

באגרת שהגיעה הבוקר ללשכת הרב הראשי כותב פוטין: "אל יהודי רוסיה, אנא קבלו בכנות את ברכותיי לראש השנה". עוד כתב: "הארגונים היהודיים תורמים תרומה מכובדת לחיזוק הרב-שיח בין עמים שונים ודתות שונות"

"תרומה מכובדת לשמירה על השלום": הברכה של פוטין ליהודי רוסיה
אגרת הברכה של הנשיא פוטין, על רקע 'התרת נדרים' שערך הבוקר רבה הראשי של רוסיה בבית הכנסת המרכזי במוסקבה צילום: באדיבות המצלם

כמדי ערב השנה החדשה, שיגר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין את ברכתו ליהודי המדינה, באמצעות רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר. 

באגרת שהגיעה הבוקר ללשכת הרב הראשי כותב פוטין: "אל יהודי רוסיה, אנא קבלו בכנות את ברכותיי לראש השנה. אחד החגים החשובים ביותר ליהודי העולם, הוא ראש השנה לפי הלוח היהודי, הוא המעניק לאנשים הדתיים את השמחה שבהתחברות עם המורשת ההיסטורית והתרבותית העתיקה של אבותיהם, עם המסורת והמנהגים העוברים מדור לדור. החג מסמל טוהר רוחני, תחייה מוסרית והתקדמות דתית. בימים אלה עושים האנשים סיכום של מה שנעשה בשנה שחלפה ובונים תוכניות לשנה החדשה".

התרת נדרים שערך הבוקר רבה הראשי של רוסיה בבית הכנסת המרכזי במוסקבה צילום: באדיבות המצלם

עוד כתב פוטין: "כעת חיי הקהילה היהודית ברוסיה מלאים במעשים טובים בפרויקטים חשובים. הארגונים היהודיים תורמים תרומה מכובדת לחיזוק הרב-שיח בין עמים שונים ודתות שונות, לקידום האמון וההבנה בין האנשים, לשמירה על שלום הבית בחברה. כמובן שהם דואגים לערכי המשפחה ולחינוך הדור הצעיר, ומשתתפים באופן פעיל בפרויקטים של צדקה. אני מאחל לכם בריאות טובה, רווחה והצלחה. ועוד פעם – חג שמח לכם. ולדימיר פוטין".

הרב לאזאר רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}