כ"ט אלול התשפ"ד
02.10.2024
לנוכח התופעה

הפתרון המקורי של תושב לוד לשכניו החילונים: כך תעדכנו אותנו ללא חילול שבת

רפאל מיוחס, תושב לוד נערך לשלושה ימי חג ושבת בעיצומה של הסלמה דרמטית במלחמה וביקש משכניו שאינם שומרי מצוות: אם ברצונכם לעדכן אותנו בחדשות, אנא עשו זאת כך - זה הפתרון שהציע

הפתרון המקורי של תושב לוד לשכניו החילונים: כך תעדכנו אותנו ללא חילול שבת
שולחן שבת. אילוסטרציה צילום: Johanna Geron/Flash90

מאז חילוצם הדרמטי של ארבעה חטופים מעזה ב'מבצע ארנון' בחודש יוני, מבצע שהתרחש בעיצומה של שבת, צצה תופעה בישראל חדשה: ישראלים שאינם שומרי תורה ומצוות עדכנו את שכניהם הדתיים על החילוץ הדרמטי במהלך השבת. בין היתר נתלו בבניינים שלטים עם הבשורה הטובה, שנכתבו למרבה הצער תוך חילול שבת.

במהלך המלחמה נרשמו מספר אירועים דרמטיים נוספים שאירעו בימי שבת, בהם חיסולו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, רק בשבת האחרונה. 

התופעה הזו עוררה אי נוחות גדולה בקרב ציבור שומרי התורה והמצוות, שמצטערים על כך שאותם יהודים תועים, למרבה הצער מחללים את השבת גם בכך שהם מתעדכנים בחדשות אולם לאחר מכן עוברים על חילול נוסף כאשר הם מעדכנים את שכניהם הדתיים, לעיתים תוך חילול שבת נוסף ועושים זאת בעבור שומרי המצוות, דבר שכמובן אף אדם שומר מצוות לא היה מבקש ולא היה מסכים אילו הייתה הבחירה בידו, האם להתעדכן או להמתין לצאת השבת.

כעת, כאשר אנו עומדים בפתחם של שלושה ימי קודש רצופים, שני ימי ראש השנה והשבת שמחוברת אליהם השנה, מצא רפאל מיוחס, יהודי שומר תורה ומצוות, תושב לוד, פתרון מקורי במיוחד, כיצד יוכלו שכניו שאינם דתיים לעדכן אותו בחדשות במהלך החג, במידה וזה יבער בהם: מיוחס השאיר בבניין חבילה של קלפים עם אותיות, שניתן לחבר אותם אחת לשניה בחיבור שאינו קבוע וכך ליצור מילים, יצויין כי גם האפשרות הזו כרוכה בחילול שבת מדרבנן ועל כן מדובר במקרים בהם יש לדווח על הודעות דחופות ועל כל אחד לשאול את רבותיו.

"שכנים יקרים שאינם דתיים, אם קורה משהו חשוב, אנא עדכנו אותנו ללא חשש חילול שבת וחג", כתב מיוחס במודעה שצירף לצד חבילת הקלפים עם האותיות.

רפאל מיוחסההודעה המקוריתצילום: רפאל מיוחס

חילול שבת מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}