ב' תשרי התשפ"ה
04.10.2024
איים ויצא לטבוח

אחד המחבלים לפני הפיגוע: "אף אחד לא יוצא מהמסגד"

אחד המחבלים נכנס למסגד לפני הפיגוע אתמול ביפו-תל אביב ואמר: "אף אחד לא יוצא מהמסגד", כך לפי מתפללים במסגד הסמוך למקום הפיגוע. שני המחבלים מחברון, שוהים בלתי חוקיים

אחד המחבלים לפני הפיגוע: "אף אחד לא יוצא מהמסגד"
המחבלים ביפו צילום: צילום מסך לפי סעיף 27א'

שבעה בני אדם נרצחו אמש בפיגוע הירי שאירע ברכבת הקלה בשדרות ירושלים בתל אביב, 16 נוספים נפצעו באורחים שונים. המחבלים, הם פלסטינים מאזור חברון.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמר בזירת הפיגוע כי יש להרוס את המסגד ביפו אם יתברר שהמחבלים השתמשו בו לפני הפיגוע, "ככל שיסתבר שיש קשר למסגד ביפו, צריך לסגור ולהרוס אותו. צריך לבדוק את זה".

על פי הדיווח באתר וואלה, אחד המחבלים נכנס למסגד, ירה והזהיר: "אף אחד לא יוצא מהמסגד, מי שיוצא לא יכול להאשים אף אחד מלבד עצמו", כך לפי מתפללים במסגד אל-נז'ה הסמוך למקום הפיגוע.

עלי, תושב יפו, היה במסגד בעת האירוע סיפר לוואלה. "קרוב משפחה שלי קרא בקוראן, פתאום נפתחה הדלת הצדדית. מישהו נכנס ואמר מי שיוצא החוצה דמו בראשו ויצא החוצה. חשבנו שבאים לחסל מישהו, לא דמיינו שזה פיגוע. סגרנו את כל הדלתות. לא ירה, רק הזהיר ויצא", אמר.

לאחר שיצאו מהמסגד, המחבלים רצו על הרחוב הראשי ביפו, ונכנסו לקרון של הרכבת הקלה, שעצרה בתחנת ארליך. שם הם פתחו באש מטווח אפס על הנוסעים.

לאחר מכן המשיכו המחבלים בשדרות ירושלים תוך שהם פוגעים בעוברי אורח, עד שנוטרלו על ידי סיירי סל"ע של עיריית תל אביב ואזרחים שהיו במקום באמצעות האקדחים האישיים שהיו ברשותם.

 

תל אביב פיגוע מסגד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}