ב' תשרי התשפ"ה
04.10.2024
לאחר הגעת רבבות

לבקשת ראשי הממשל באוקראינה: פגישה עם רבני ברסלב

לסיכום ההיערכות לקראת ראש השנה התקיימה פגישה בראשות יו"ר איחוד ברסלב הרב נתן בן נון של ראשי המשטרה עם רבני ברסלב. גם הקונסול הישראלי בקייב יוסי אלפסי הגיע לסקירה על הנעשה בשטח בליווי קציני משטרה שווידאו שהכל ערוך לשהות רבבות

לבקשת ראשי הממשל באוקראינה: פגישה עם רבני ברסלב
הרבנים בפגישה צילום: איחוד ברסלב באומן

ראשי משטרת אוקראינה האחראים על קיום הקיבוץ באומן נפגשו עם רבני ברסלב בראשות יו"ר איחוד ברסלב באומן הרב נתן בן נון, וחשובי רבני ברסלב. הפגישה התקיימה לבקשת ראשי הממשל האוקראיני, וכהכנה אחרונה לקיום הקיבוץ הקדוש בראש השנה תשפ"ה.

מטעם הממשל נשלחו לפגישה ראשי המשטרה ביניהם; נציג המשטרה החשאית (SBU), מפקד משטרת קייב, מפקד משטרת צ'רקאס, מפקד משטרת המחוז, מפקד משטרת אומן, ראש המשטרה האחראי על אירוע הקיבוץ, ובכירי כוחות הביטחון המחוזיים.

הרב נתן בן נון, יו"ר איחוד ברסלב פתח את הפגישה בשם הרבנים עם דברי ברכה נרגשים לעם האוקראיני ולממשלה, על חלקם הגדול בקיום הקיבוץ הקדוש של חסידי ברסלב, כאשר הוא מגלה טפח ומכסה טפחיים מהאתגרים שעמדו בפני פעילי איחוד ברסלב בדבר קיום הקיבוץ הקדוש.

ראש משטרת קייב הסביר לרבנים כי הדרישות הביטחוניות הם חלק בלתי נפרד מהאישור לקיום הקיבוץ, אולם הבהירו כי הם עושים כל מאמץ להקל ולמנוע תקלות.

בפגישה הודו רבני ברסלב לממשלת אוקראינה על שאפשרה לכלל חסידי ברסלב להגיע לאומן, ולקיים את ציווי רבם ולהמשיך את המסורת שנפרשת על פני למעלה מ-200 שנים במסירות נפש.

כך פרשו הרבנים בפניהם הקשיים שעוברים המוני חסידי ברסלב ואוהדי רבי נחמן העולים לאומן, כאשר הם עוברים בגבולות אוקראינה, ולאחר מכן כאשר נכנסים לעיר אומן עוברים שוב בדיקות שונות, ראשי המשטרה הבטיחו לרבנים כי הם יעבירו את הדברים לגורמים הרלוונטיים בכדי לנסות לשפר את התהליך ולהקל על העולים.

איחוד ברסלב באומןקונסול ישראל בקייב עם יו"ר איחוד ברסלבצילום: איחוד ברסלב באומן

אתמול הקונסול הישראלי בקייב יוסי אלפסי הגיע במיוחד לסקירה על הנעשה בשטח עם יו"ר איחוד ברסלב באומן הרב נתן בן נון בליווי קציני משטרה שהגיעו כדי לאבטח את שהותם של רבבות חסידי ברסלב בימי ראש השנה באומן.

במהלך הפגישה שהתקיימה במשרדי איחוד ברסלב באומן, התעניין הקונסול בפרטי ההיערכות של איחוד ברסלב במשך כל החודשים האחרונים ונציגי המשטרה קיבלו סקירה עדכנית על המצב בשטח.

בפגישה השתתפו, קונסול ישראל בקייב יוסי אלפסי, סלבה בונצ'וק ראש משלחת מטעם המשטרה, נדב דגן קצין מנהלה בקייב, ונציגי איחוד הצלה ומרפאת אומן.

בסיום הפגישה המשלחת סיירה במתחמים השונים בקלויז ובציון והתרשמו מהפעילות וההיערכות של איחוד ברסלב לקראת ראש השנה.

אומן ברסלב מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}