כ"ט אלול התשפ"ד
02.10.2024
הלב נקרע

שלוש נשים ואזרח זר: פורסמו שמות 4 מהנרצחים בפיגוע ביפו

שחר הי"ד הותירה אחריה בעל, אחיות והורים. ראש העיר לוד סיפר: "היא התחתנה רק לפני קצת למעלה משנה. לא ככה רצינו לסגור את השנה". בעלה של ענבר ספד: "היא האימא שכל ילד מגיע לו. הייתה גיבורה עד הרגע האחרון"

שלוש נשים ואזרח זר: פורסמו שמות 4 מהנרצחים בפיגוע ביפו
המחבלים ביפו צילום: צילום מסך לפי סעיף 27א'

עד כה, הותרו לפרסום שמותיהם של ארבעה מהנרצחים בפיגוע אמש ביפו:

  • שחר גולדמן הי"ד, בת 30 מלוד 
  • ענבר שגב ויגדר הי"ד, בת 33 מתל אביב
  • רויטל ברונשטיין הי"ד, בת 24 מבת ים, בת יחידה להוריה
  • איליה נוזאדזה, אזרח גיאורגיה בן 42

ויגדר הגנה על בנה הפעוט בן ה-9 חודשים, שיצא ללא פגע. במהלך הלילה ביצעו כוחות שב״כ וצה״ל מעצרים של מספר חשודים כמעורבים בסיוע למחבלים.

בעלה של ענבר, יערי, ספד: "היא האימא שכל ילד מגיע לו. היא הייתה כולה אהבה ואור, ובאמת מלאת אהבת חינם. היא הייתה עם ארי הבן שלנו. ארי היה ממש על המנשא על ענבר, על פלג הגוף העליון שלה והוא יצא בלי שריטה. היא הייתה גיבורה עד הרגע האחרון".

הוא סיפר: "לקח הרבה זמן להבין שהיא שם. כשקיבלתי פוש שהיה פיגוע ביפו טסתי עם אופניים. כשהגעתי ליפו הבנתי את גודל האירוע. אחרי חיפוש ראיתי את הכלבה שלנו עם פצעי ירי שעוברי אורח עזרו לטפל בה, משם חיפשתי אותה ברחובות ולא מצאתי אותה והבנתי שאני צריך ללכת לבית החולים. בוולפסון ראיתי רק את ארי ולקח המון זמן עד שהודיעו לי שענבר נרצחה. ענבר כנראה נרצחה באירוע עצמו ולא הגיעה לבית החולים".

ראש העיר לוד, יאיר רביבו עדכן על הירצחה של גולדמן בפייסבוק: "לא ככה רצינו לסגור את השנה: בצער רב קיבלתי את הידיעה על הירצחה של שחר גולדמן הי"ד, תושבת העיר לוד בת 30, שנרצחה הלילה בדם קר בפיגוע האכזרי בשד' ירושלים ביפו ע"י מחבלים שפלים וארורים. שחר ז"ל, שהתחתנה רק לפני קצת למעלה משנה, הותירה אחריה את בעלה תאי, אחיותיה אסתאר, דיקלה ומירב וההורים אברהם ורות גולדמן שייבדלו לחיים".

ראש העיר הוסיף: "את רות הכרנו כסגנית מנהלת בית הספר ספיר בעיר. צוותי הרווחה של עיריית לוד מסייעים ותומכים במשפחה מרגע קבלת הבשורה המרה ואנו נעמוד לצדם בכל המצטרך. נעדכן על מועד הלווייתה אשר תתקיים עם הגעתה של האחות מירב מחו"ל. יהי זכרה ברוך".

בתוך כך, הבוקר עדכן דובר צה"ל כי חיילת נפצעה באורח קשה בפיגוע הירי. "היא פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתה עודכנה", מסר.

המשטרה והשב"כ עדכנו אודות חקירת הפיגוע: עפ"י החשד, שני המחבלים החלו במסע ההרג כאשר הם נכנסים לקרון של הרכבת הקלה אשר עצרה בתחנה וביצעו ירי לעבר הנוסעים, לאחר מכן המשיכו רגלית על רחוב שד' ירושלים תוך שהם פוגעים בעוברי אורח עד שנוטרלו ע"י סיירי סל"ע של עיריית ת"א-יפו ואזרחים שהיו במקום באמצעות האקדחים האישיים שהיו ברשותם.

עם קבלת הדיווח על אירוע ירי, כוחות משטרה רבים הגיעו למקום והחלו בסריקות נרחבות לאיתור מחבלים נוספים תוך שבמקביל נשמעות אזעקות על ירי רקטי לאזור תל אביב, במהלך הסריקות הוסר חשד למחבלים נוספים.

מהחקירה המשותפת של שב״כ והיחידה המרכזית במחוז ת"א עולה כי, שני המחבלים אשר ביצעו את הפיגוע הם מחמד מסק, בן 19, אשר חוסל בזירה ואחמד הימוני, בן 25 שנפצע באורח קשה. ברשותם היה נשק מסוג M16, מחסניות וסכין. השניים תושבי חברון, ללא מעצרים קודמים, אחד מהם מוכר כמי שהיה מעורב בהפרות סדר.

במהלך הלילה ביצעו כוחות שב״כ וצה״ל בגזרת חברון וירושלים מעצרים של מספר חשודים כמעורבים בסיוע למחבלים ברכישת הנשק והכניסה לישראל. החשודים הועברו לחקירת שב״כ. חקירת הפיגוע נמשכת.

לוד פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}