ב' תשרי התשפ"ה
04.10.2024
בעקבות המתקפה

מועצת הביטחון של האו״ם תתכנס היום לדון בתקיפה האיראנית

מועצת הביטחון של האו״ם תתכנס היום בשעה 10:00 שעון ניו יורק (17:00 שעון ישראל) לדיון בנושא התקיפה האיראנית; השגריר דנון שדרש לכנס את דיון החירום: "זו הפעם השניה מזה חודשים שבה איראן מנסה לפגוע ישירות בישראל"

מועצת הביטחון של האו״ם תתכנס היום לדון בתקיפה האיראנית
דני דנון באו"ם צילום: UN Photo

בעקבות מתקפת הטילים של איראן על ישראל אתמול, בה שוגרו כ-200 טילים בליסטיים מועצת הביטחון של האו״ם צפוייה להתכנס היום בשעה 10:00 שעון ניו יורק (17:00 שעון ישראל)  לדיון בנושא המתקפה האיראנית על ישראל.

השגריר דנון פנה הלילה במכתב דחוף לנשיא מועצת הביטחון לאחר התקיפה האיראנית נגד ישראל: "איראן שיגרה מאות טילים בליסטיים לעבר ישראל. איראן ניסתה לפגוע במרכזי אוכלוסיה, והעמידה מיליוני ישראלים בסכנה. זו הפעם השניה מזה חודשים שבה איראן מנסה לפגוע ישירות בישראל. ב-13 באפריל איראן שגרה עשרות כטב״מים, טילי שיוט וטילים בליסטיים תוך הפרה של הריבונות הישראלית והמשפט הבינלאומי".

השגריר דנון הדגיש בפנייתו: "בתגובה להתפתחויות המסוכנות הללו, אני מדגיש שישראל שומרת לעצמה את הזכות לנקוט בכל האמצעים הנחוצים להגן על עצמה ועל אזרחיה בהתאם למשפט הבינלאומי נגד מעשי העוינות של איראן".

השגריר דנון חתם בדרישה לכינוס מיידי של מועצת הביטחון בהתאם לסעיפים 34 ו-35 לאמנת האו״ם וקרא למועצת הביטחון "לנקוט בצעדים נחרצים ולגנות את איראן על ההפרות המתמשכות מצדה ולהכריז על משמרות המהפכה ארגון טרור".

דני דנון האו"ם מלחמת חרבות ברזל איראן מבצע חיצי הצפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}