כ"ט אלול התשפ"ד
02.10.2024
מזרח תיכון בוער

דיווח: איראן הכינה מאות טילים לשיגור אם ישראל תתקוף חזרה

לאחר ויכוחים נוקבים בצמרת הממשל האיראני איך להגיב, המפקדים הצבאיים הבכירים של איראן ניצחו, וכמעט 200 טילים בליסטיים שוגרו לעבר ישראל. המתקפה הגיעה לאחר שמפקדים צבאיים בכירים במשמרות המהפכה שכנעו את המנהיג העליון האייתוללה עלי חמינאי לתקוף

דיווח: איראן הכינה מאות טילים לשיגור אם ישראל תתקוף חזרה
איראן, אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

לפני המתקפה האירנית אתמול איראן הודיעה לגורמים ערביים באזור כי היא עומדת לפתוח במתקפה על ישראל שתהיה דומה למתקפה שלה באפריל האחרון אז שיגרה איראן 300 טילים.

ישראל שלחה מסרים ברורים בחזרה לאיראן שהיא תגיב לכל פגיעה בשטח ישראל, לא משנה כמה קטנה או גדולה, ושזה לא משנה אם יהיו נפגעים או לא. ישראל אמרה במפורש שהיא תפגע ישירות במתקני הגרעין או הנפט של איראן, כך לפי הוול סטריט ג'ורנל.

מנהיג הרפובליקנים בסנאט, מיץ' מקונל, אמר שאיראן צריכה להתמודד עם "השלכות חמורות" על המתקפה. "לא מספיק ליירט טילים ומל"טים רגעים לפני שהם מגיעים לאזרחים בישראל או לחיילי ארה"ב בים האדום. הגיע הזמן שאמריקה תתנהג כמו ידידת ישראל שאנחנו טוענים שהיא", אמר בהצהרה.

"ישראל הביסה את המתקפה הזו ביעילות, בסיוע ארה"ב ושותפות אחרות, אמר שר החוץ אנתוני בלינקן, והוסיף כי "כל העולם צריך לגנות את התקיפה האיראנית".

היועץ לביטחון לאומי של הנשיא ביידן, ג'ייק סאליבן, אמר לכתבים כי משחתות ימיות אמריקאיות הצטרפו לישראל בהפלת הטילים. לדבריו, היה "תכנון משותף מדוקדק לקראת התקיפה". סאליבן סירב לומר אם ארה"ב תשתתף במתקפה ישראלית נגד איראן.

גורם בכיר בבית הלבן אמר לניו יורק טיימס כי ארה"ב תסייע בהגנה על ישראל והזהיר כי מתקפה ישירה נגד ישראל "תביא לתוצאות חמורות על איראן".

מת'יו מילר, דובר מחלקת המדינה, אמר אתמול כי לא הייתה אזהרה מטהראן לקראת מתקפת הטילים. כשנשאל אם ישראל גוררת את ארה"ב למלחמה, אמר מילר כי "ישראל מקבלת החלטות משלה" וכי "ארה"ב צריכה לקבל החלטות משלה לגבי האינטרסים הלאומיים שלנו".

הניו יורק טיימס מדווח, כי לאחר ימים של ויכוחים נוקבים בצמרת הממשל האיראני כיצד להגיב, המפקדים הצבאיים הבכירים של איראן שלחצו לתקוף את ישראל ניצחו, וכמעט 200 טילים בליסטיים שוגרו לעבר לב ישראל.

עוד דווח, כי המתקפה הגיעה לאחר שמפקדים צבאיים בכירים במשמרות המהפכה שכנעו את המנהיג העליון האייתוללה עלי חמינאי, "זו דרך הפעולה היחידה אם איראן רוצה להיראות חזקה", כך לפי שלושה גורמים איראנים. הצבא האיראני גם הכין מאות טילים לשיגור במקרה שישראל או ארצות הברית, יתקפו בחזרה, כך אמרו שניים מחברי משמרות המהפכה.

בימים האחרונים, השמרנים האיראנים, שתמכו בתקיפת ישראל תקפו את הנשיא והממשלה בקמפיין חריף ברשתות החברתיות ובתקשורת האיראנית, ואמרו שקריאתם לאיפוק כמוה לבגידה.

הטילים הערב שוגרו מבסיסי תעופה וחלל של משמרות המהפכה בקראג', קרמנשה ובמחוז אזרבייג'ן, אמרו גורמים איראנים לעיתון. האיראנים רצו גם להחזיר את האמינות בקרב חברי "ציר ההתנגדות", ולהפוך את התפיסה שאיראן או בעלות בריתה האזוריות חלשות.

איראן ארצות הברית מבצע חיצי הצפון מלחמת חרבות ברזל מבצע סדר חדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}