ב' תשרי התשפ"ה
04.10.2024
המספרים יעלו

כ-40 אלף ישראלים תקועים בחו"ל רגע לפני ראש השנה

פליי דובאי ואתיופיאן איירליינס הודיעה על ביטולי טיסות בקווים לנתב"ג, לאחר שהמרחב האווירי של ישראל נסגר בזמן מטח הטילים מאיראן, מטוסים הסתובבו באוויר והמשיכו למדינות אחרות. כ-40 אלף ישראלים תקועים בחו"ל

כ-40 אלף ישראלים תקועים בחו"ל רגע לפני ראש השנה
הדרך להמראות בנתב"ג צילום: פלאש 90

חברת פליי דובאי מאיחוד האמירויות הודיעה הערב על ביטול טיסותיה מחר בקווים לישראל, לאחר מתקפת הטילים של איראן נגד ישראל. בעקבות המטח האיראני, שכלל כ-180 טילים, המרחב האווירי של ישראל נסגר למשך כ-30 דקות, וגם לאחר פתיחתו נרשמו עיכובים בטיסות רבות.

בזמן המתקפה מטוסים שהיו באוויר נאלצו לבצע סיבוב פרסה ולנחות בנמל תעופה אחר. נוסע בשם ליבנה, שטס עם חברת ארקיע, סיפר בשיחה עם Ynet: "בדרך לישראל הטייס הודיע שאנחנו מסתובבים כי יש ירי לעבר נמל התעופה הישראלי. המשכנו ללרנקה. אתמול זימנו אותי למילואים, אבל כנראה שלא אגיע לפני החג".

גם טיסת ארקיע מפולין הסתובבה ועברה ללרנקה. "היה פחד של ממש במטוס", סיפר אחד הנוסעים לווינט, "הרבה בלבול ולחץ, סגרו אורות ותוך דקות נחתנו בלרנקה. עכשיו הכול רגוע, אנחנו מחכים להבין מה קורה איתנו הלאה". נוסעת אחרת על טיסת סאן דור ממונטנגרו לנתב"ג, שהוסטה לנמל אחר, סיפרה: "היו יירוטים ממש לידנו".

גם חברת אתיופיאן איירליינס הודיעה הערב על ביטול טיסותיה בקווים לישראל עד להודעה חדשה. קבוצת לופטהנזה, שכוללת את החברות לופטהנזה איירליינס, סוויס, אוסטריאן איירליינס, בראסלס איירליינס ויורו ווינגס, הודיעה כי השעיית הטיסות לתל אביב תימשך עד 31 באוקטובר.

כ-40 אלף ישראלים תקועים בחו"ל, בשל ביטולי הטיסות הרבים בכל יום מתווספים לרשימת התקועים כ-15 אלף ישראלים, כך שככל הנראה מחר (ד') בערב החג מספר הישראלים שתקועים בחו"ל יעמוד על כ-55 אלף בני אדם.

 

 

טיסות מלחמת חרבות ברזל איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}