כ"ט אלול התשפ"ד
02.10.2024
ערב דרמטי

איראן שיגרה כ-180 טילים בליסטיים לעבר ישראל | צה"ל: "נתקוף הלילה בעוצמה ברחבי המזרח התיכון"

המתקפה האיראנית על ישראל הגיעה: כ-180 טילים בליסטיים שוגרו לעבר ישראל, ואזעקות הופעלו בכל רחבי הארץ | משמרות המהפכה של איראן הודיעו כי המתקפה הגיעה "בתגובה למות הקדושים של הנייה, נסראללה ונילפורשאן" | דובר צה"ל איים: "יהיו השלכות"

איראן שיגרה כ-180 טילים בליסטיים לעבר ישראל | צה"ל: "נתקוף הלילה בעוצמה ברחבי המזרח התיכון"
המתקפה האיראנית צילום: פלאש 90

מצטרפת למערכה: איראן שיגרה כ-181 טילים בליסטיים לעבר ישראל, במטחים חריגים שהכניסו מיליונים בכל רחבי הארץ למקלטים. במהלך המתקפה, המרחב האווירי של ישראל נסגר והתקבלו דיווחים על נפילות במספר אזורים. 

במסגרת המתקפה לא דווח על נפגעים באורח משמעותי. ממד"א נמסר כי שני בני אדם נפצעו באורח קל בעקבות נפילות באזור תל אביב, וכמה בני אדם נוספים נפצעו ברחבי הארץ מחבלות בדרכם למרחב המוגן.

לפי דיווחים ערביים שונים במתקפת הטילים בכפר נועימה הסמוך ליריחו נהרג פלסטיני עזתי.

משמרות המהפכה של איראן פרסמו הודעה לאחר מתקפת הטילים על ישראל, לפיה השיגורים הגיעו "בתגובה למות הקדושים של הנייה, נסראללה ונילפורשאן ירינו ללב ישראל. אם המשטר הציוני יגיב לתקיפה האיראנית הוא יעמוד בפני התקפות אלימות". לטענת משמרות המהפכה שוגרו יותר מ-400 טילים.

חלק מטיל שנפל באזור רמאללה צילום: לפי סעיף 27א'

דובר צה״ל דניאל הגרי מסר בתום המתקפה הודעה לציבור, בה אמר כי "ישנן פגיעות בודדות במרכז ובדרום. לא מכירים נפגעים וזאת הודות להתנהלות האחראית שלכם. מבקשים לא לתת מידע לאויב ולא להעביר תיעודים ממרחבים עם פגיעות". לצד זאת הדגיש כי "יהיו לירי הזה השלכות".

המטחים למרכז צילום: לפי סעיף 27א'

לאחר המתקפה אמר בכיר איראני לרויטרס: "המנהיג העליון של איראן ח'מינאי הורה על שיגור הטילים לעבר ישראל, אנחנו ערוכים לכל תגובה. ח'מינאי נמצא במקום בטוח".

לצד זאת, גורמי הגנה אמריקנים מסרו לכלי תקשורת מרכזיים כי ארצות הברית סייעה לישראל ביירוט הטילים. 

בזמן המתקפה, הקבינט המדיני ביטחוני התכנס בבונקר בירושלים. סמערכת הפוליטית הגיבו באיומים כלפי איראן בעקבות השיגורים. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב על שיגור הטילים המאסיבי: "כמו עזה, חיזבאללה ומדינת לבנון, איראן תצטער על הרגע".

גורמים ישראלים בכירים הבהירו כי "ישראל לא תעבור בשתיקה על מתקפת הטילים האיראנית הענקית". גורם ביטחוני אמר ל"ווינט" כי "תהיה תגובה חריפה", וגורם ישראלי אחר אמר: "מה שאיראן חטפה עד היום זה פרומיל ממה שתחטוף עכשיו".

בכיר בממשלה הוסיף: "לישראל יש כל לגיטימציה לתגובה חסרת תקדים על אדמת איראן – זו העת להכות בראש הנחש האיראני".

יירוטים בשמי הארץ צילום: באדיבות המצלם

כזכור מנהיג חמאס איסמעיל הנייה חוסל בטהרן ב-31 ביולי. חסן נסראללה חוסל ביום שישי האחרון בביירות. יחד איתו היו בכירים נוספים, בהם מפקד "כוח קודס" האיראני בסוריה ובלבנון, עבאס נילפורשאן.

חגיגות וזיקוקים בביירות צילום: רשתות חברתיות

אתר "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח על שמחה בערים באיראן ובביירות, מכוניות איראניות יצאו לרחוב לחגוג את התקיפות ובביירות שיגרו זיקוקים. לפי דיווחים ברשתות ערביות, ירדן ועיראק סגרו את התנועה האווירית.

גורם אמריקני מסר לכאן חדשות לפני שיגור הטילים המאסיבי: "מתקפה צבאית ישירה מאיראן נגד ישראל תביא לתוצאות קשות על איראן". כמו כן, בשעות הצהריים ראש הממשלה נתניהו הכריז: "אנחנו בעיצומה של מערכה נגד ציר הרשע של איראן. אלה ימים של הישגים גדולים ואתגרים גדולים".

מוקדם יותר היום ג'עפר קציר, מפקד היחידה להעברת אמצעי לחימה מאיראן לארגון הטרור חיזבאללה, חוסל בביירות בתקיפה ממוקדת של חיל האוויר. קציר, מבכירי חיזבאללה, נחשב מקרוב למשטר בטהראן.

איראן טילים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}