כ"ט אלול התשפ"ד
02.10.2024
זו התוכנית

שכונה חדשה תוקם בדרום הארץ: כ- 8000 יחידות דיור ייבנו

התוכנית כוללת כ-7,920 יחידות דיור שיוקמו במבני מגורים בני 4 עד 10 קומות, ובבנייה צמודת קרקע עם מגרשים במגוון גדלים. מכלל יחידות הדיור, 2,765 יוקצו לטובת דירות קטנות

שכונה חדשה תוקם בדרום הארץ: כ- 8000 יחידות דיור ייבנו
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה דרום, בראשות עודד פלוס, אישרה למתן תוקף את תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה במזרח דימונה - "שכונת רותם". 

התוכנית, שהוגשה על ידי רשות מקרקעי ישראל וקודמה בתמיכת ראש העיר דימונה, משתרעת על שטח של כ-8,790 דונם וכוללת מגוון רחב של שימושים, עם דגש על שילוב מגורים, מסחר, תעשייה ותעסוקה. 

התוכנית כוללת כ-7,920 יחידות דיור שיוקמו במבני מגורים בני 4 עד 10 קומות, ובבנייה צמודת קרקע עם מגרשים במגוון גדלים. מכלל יחידות הדיור, 2,765 יוקצו לטובת דירות קטנות. בנוסף, התוכנית מציעה כ-300 יחידות דיור לדיור מוגן וכ-300 חדרי מלון.

בסמוך לכניסה הדרומית לעיר, התוכנית מקצה מתחם של כ-600 דונם לתעסוקה ולתעשייה, יחד עם תחנת רכבת עתידית שתחבר את השכונה החדשה למערכת התחבורה הארצית.

התוכנית שמה דגש על פיתוח המרחב הציבורי, הקמת מוסדות ציבור, גנים ציבוריים ופארק מרכזי שיחבר לשטחים הפתוחים הסמוכים. התוכנית כוללת גם שטחים המיועדים למבני ציבור על-יישוביים, כגון אצטדיון, ארנה עירונית, ומאפשרת הקמת מוסדות אקדמיים, מעונות סטודנטים ומרכזים רפואיים.

במסגרת התוכנית שולבו אלמנטים סביבתיים, בהם תמריץ להקמת תאים פוטו-וולטאיים על גגות, נטיעת עצי צל ותכנון המותאם לאקלים המדברי. 

דימונה דירות בנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}