ג' תשרי התשפ"ה
05.10.2024
דריכות שיא

בישראל נערכים למתקפה נרחבת מאיראן: "לשיגורים יהיו השלכות"

ארצות הברית עדכנה את ישראל כי איראן מתכוונת להוציא לפועל מתקפה בטווח הזמן המיידי | הערכות: המשטר בטהרן ישגר טילים לעבר יעדים ישראליים | דובר צה"ל רומז לתגובה: "לירי איראני יהיו השלכות ויותר מזה לא אומר" | נתניהו: "להישמע בקפדנות להנחיות פיקוד העורף"

בישראל נערכים למתקפה נרחבת מאיראן: "לשיגורים יהיו השלכות"
טילים איראניים צילום: שאטרסטוק

כלי תקשורת בארצות הברית דיווחו אחר הצהריים (שלישי) מפי גורמים אמריקנים בכירים כי ישנם סימנים לכך שאיראן מתכוונת להוציא לפועל מתקפה נגד ישראל בטווח הזמן המיידי. גורמים בבית הלבן אמרו כי איראן מתכננת לבצע מתקפת טילים נגד ישראל ב-12 השעות הקרובות.

גורם ישראלי אמר כי נערכים למתקפה איראנית "רחבת היקף" על מתקנים ביטחוניים בישראל. לדבריו, המתקפה עלולה לפגוע גם ביעדים אזרחיים.

לפי דיווח ברויטרס, האינדיקציות מעידות כי המתקפה עשויה להיות לפחות גדולה כמו זו באפריל. בדיווח נאמר כי יעדי התקיפה הצפויה - 3 בסיסי חיל האוויר ובסיס מודיעין מצפון לתל אביב.

"לירי איראני יהיו השלכות ויותר מזה לא אומר", אמר דובר צה"ל דניאל הגרי. "לפני זמן קצר שותפינו האמריקאים עדכנו אותנו שהם מזהים שאירן נערכת לירי טילים לעבר ישראל בזמן הקרוב. אנחנו עדיין לא מזהים איום אווירי ששוגר. אם יהיה כזה נדע להתמודד".

"אנו תומכים באופן פעיל בהכנות הגנתיות להגנת ישראל מפני מתקפה זו. מתקפה צבאית ישירה מאיראן נגד ישראל תביא לתוצאות קשות על איראן", אמר גורם אמריקני לכאן חדשות. לדבריו, "לארצות הברית יש אינדיקציות לכך שאיראן מתכוננת לשגר בקרוב מתקפת טילים בליסטיים נגד ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הצהרה על רקע הדריכות: "אנחנו בעיצומה של מערכה נגד ציר הרשע של איראן. אמרתי אתמול שאלה ימים של הישגים גדולים ואתגרים גדולים. הישגים גדולים כי סיכלנו את נסראללה ואת צמרת הפיקוד שלו ואת התוכנית של חיזבאללה לכיבוש הגליל.  אנחנו נחושים להחזיר את תושבינו בצפון בביטחה לבתיהם.  אבל מנגד, יש גם אתגרים גדולים".

"מה שאני מבקש מכם זה שני דברים:  אחד - להישמע בקפדנות להנחיות פיקוד העורף, זה מציל חיים. ושנית - לעמוד יחד. נעמוד יחד איתנים בימי המבחן שלפנינו. ביחד נעמוד, ביחד נלחם וביחד ננצח", הוסיף נתניהו.

שלושה גורמים ישראלים אמרו לניו יורק טיימס כי התקיפה תכלול מל"טים בלתי מאוישים וטילים. בכיר אמריקאי מסר כי מדובר בטילים בליסטיים, ואילו גורם אחר טוען כי בשלב זה לא ברור איזה סוג של תקיפה תצא בסופו של דבר לפועל.

פיקוד העורף הודיע על הגבלת הפעילות וההתקהלויות באזורי ההנחיה: הכרמל, ואדי ערה, מנשה, שומרון, שרון, דן, ירקון, השפלה, ירושלים, שפלת יהודה, זאת ברקע המטח הבוקר למרכס הארץ. 

ההנחיות החדשות מגיעות לקראת ראש השנה, וצפויות לגרור השלכות חמורות באשר לקיומן של תפילות החג במקומות שצויינו - זאת כאשר לפי הודעת פיקוד העורף ניתן יהיה לקיים התקהלויות בהגבלה של עד 30 אנשים בשטח פתוח, ועד 300 אנשים במבנה. 

איראן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}