כ"ט אלול התשפ"ד
02.10.2024
פרטים חדשים

"התוכנית לכיבוש הגליל": 3,000 מחבלים תוכננו להשתתף, 30 טונות של חומרי נפץ אותרו

צה"ל חשף כי כוחות מיוחדים ביצעו כ-70 פעולות בשטח לבנון במהלך השנה האחרונה, במסגרתן אותרו כ-30 טונות של חומרי נפץ, לצד ציוד צבאי רב | הערכות: מאות בודדות של מחבלי חיזבאללה נותרו בכפרים הסמוכים לגבול

 "התוכנית לכיבוש הגליל": 3,000 מחבלים תוכננו להשתתף, 30 טונות של חומרי נפץ אותרו
טילים שנמצאו במנהרות חיזבאללה צילום: דובר צה"ל

צה"ל חשף היום כי מתחילת המלחמה ביצעו יחידות מיוחדות עשרות מבצעים בשטח לבנון, כדי לנטרל מתחמי לחימה תת-קרקעיים של חיזבאללה מהם תיכננו המחבלים לכבוש את הגליל. 

מהפרטים החדשים שמתפרסמים כעת עולה כי במסגרת היערכות חיזבאללה לפלישה לגליל, ימים ספורים לאחר פרוץ המלחמה כוחות רדואן נערכו על הגבול בהיקף רחב במיוחד. 2,400 מחבלי רדואן היו ערוכים בקו המגע, זאת לצד 500 מחבלי ג׳יהאד אסלאמי שאומנו על ידם.

השמדת מתחם הערכות הלחימה התת-קרקעי בעייתא א-שעב צילום: דובר צה"ל

חלק מהמבצעים של צה"ל בשטח לבנון הגיעו לעומקים של חמישה עד 10 ק"מ. את הפעולות ביצעו בעיקר יחידות מיוחדות וסיירות, זאת כאשר בתחילה החיילים נדרשו לשאת עימם את הציוד הצבאי הרב שאותר. 

מדובר ביותר מ-70 מבצעים מיוחדים. חלקם נמשכו גם 2-3 ימים רצופים של שהייה בדרום לבנון. בשניים מהמבצעים במהלך החודשים האחרונים היו נפגעים לכוחותינו.

אמצעי הלחימה הרבים שנמצאו צילום: דובר צה"ל

בצה"ל מעריכים כי כעת "נותרו מאות בודדות של מחבלי חיזבאללה ובהם פעילי רדואן בכפרים הסמוכים לגבול", כך לפי "ווינט". לפי הדיווח, אליהם מצטרפים עוד כ-1,000 מחבלים באזורים מרוחקים יותר.

בגלי צה"ל דווח כי במסגרת עשרות המבצעים שצה״ל ביצע בשטחי דרום לבנון מאז פרצה במלחמה, הוא השמיד כ-30 טונות של מטענים ומוקשי נ״ט, והושמדו 450 טילי RPG. במהלך המבצע אותרו מאות נשקים אישיים, בהם נשקים מדויקים ומקלעים, ומאות אלפי כדורים.

טילי נ״ט שאותרו צילום: דובר צה"ל

לצד זאת אותרו במהלך החודשים האחרונים 20 טילי קורנט, 30 טילי נ״ט, 4 רקטות ארפיג׳י איראניות, 120 טילים מסוגים שונים, 2 טילי נ״מ איראנים, עשרות אמצעים לראיית לילה, יותר מ-1000 מסמכים מודיעיניים, עשרות מצלמות, מפות, תצלומי אוויר, אמצעי תצפית ואיסוף, משקפות ועוד - כך לפי דורון קדוש.

הגליל מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}