כ"ח אלול התשפ"ד
01.10.2024
רבים עדיין בדרך

למרות ביטולי הטיסות, רבבות הגיעו לאומן: "טלטולי דרך קשים"

ברקע ביטולי הטיסות רבים עדיין עושים את דרכם בניסיון להספיק להגיע לאומן לפני ראש השנה | איחוד ברסלב חונכים מבנה חדש בחצר הקלויז באומן שישמש כמרכז הכנסת אורחים במשך כל ימות השנה

למרות ביטולי הטיסות, רבבות הגיעו לאומן: "טלטולי דרך קשים"
מתפללים באומן צילום: איחוד ברסלב באומן

בצל ההתחממות הביטחונית בישראל, חסידי ברסלב לא מוותרים ועושים כל מאמץ אפשרי כדי להצליח להגיע ולשהות באומן בימי ראש השנה.

בימים האחרונים בוטלו עשרות טיסות שהיו אמורות להביא אלפים מחסידי ברסלב להשתתף בקיבוץ ראש השנה באומן. רבים מאלו שטיסתם התבטלה לא מוותרים ומנסים להגיע בכל דרך אפשרית כשהם מוכנים לעלות על כל טיסה שיוצאת מישראל בתקווה שתפתח בפניהם את האפשרות להספיק להגיע לאומן לפני ראש השנה.

בשבוע האחרון עברו בשדות התעופה הבינלאומיים הסמוכים לאוקראינה רבבות שעשו את דרכם לעבר העיר אומן: אליהו, אחד הנוסעים סיפר ל'בחדרי חרדים' כי הנסיעה היתה עם הרבה קשיים: "עברנו הרבה מניעות, אבל כחסיד ברסלב זה לא מפחיד, נסענו תוך טלטולי דרך קשים עם נסיעה יבשתית ממושכת דרך מעברי גבול קרקעיים". הנוסעים עברו במדינות שונות ביניהן, מולדובה, רומניה, פולין והונגריה.

בעיר אומן כבר נמצאים כרגע למעלה מ-35,000 איש ועדיין אלפים נוספים מנסים להגיע כשהעיר כבר מלאה בציבור גדול של מתפללים ואווירת החג מורגשת בכל פינה. ציבור השוהים בעיר אומן מציין בהערכה את ההיערכות המוקפדת לקראת הקיבוץ על ידי פעילי איחוד ברסלב.

ארגוני הכנסת אורחים השונים ביניהם, הכנסת אורחים אזמין והכנסת אורחים אוהל יחיאל מיכל, לצד ארגוני החירום וההצלה החלו את הפעילות השוטפת לטובת ההמונים בעוד קברו של רבי נחמן הומה באלפים של מתפללים, כשבכל העת נערכים ריקודים של שמחה על הזכות הגדולה להשתתף בקיבוץ של רבי נחמן בימי ראש השנה באומן.

מזג האויר השנה קר יחסית לשנים קודמות מכיוון שאנו נמצאים בסיומה של שנה מעוברת וראש השנה יוצא בחודש אוקטובר שהוא כבר תחילת החורף.

בעקבות המצב המורכב איחוד ברסלב באומן נערכו השנה יותר מתמיד ותגברו עמדות מודיעין ומוקדי שירות שונים. בנוסף דאגו השנה באיחוד ברסלב להקמת עמדות מחשבים לשימוש הציבור להדפסות נחוצות וכדומה.

בחצר הקלויז באומן הולכת ונשלמת על ידי איחוד ברסלב בניית מבנה הכנסת אורחים חדש ומפואר המתוכנן לכלול בהמשך, חדר קפה מפואר ומשוכלל, בו יוגשו בכל שעות היום והלילה שתיה חמה וקרה וכיבוד קל, לצד חדרי נוחיות מפוארים עם תחזוקה שוטפת ברמה גבוהה. בתוך המבנה מתוכנן לפעול גם מקווה טהרה מפואר שיחליף את המקווה שפועל במשך כל ימות השנה בבניין הקלויז ופתוח כשירות לציבור המתפללים הפוקדים את ציון רבי נחמן מברסלב.

עם הגעת ההמונים לאומן לקראת ימי ראש השנה המתקרבים איחוד ברסלב דאגו לפתיחה מהירה של חדרי הנוחיות במבנה החדש שנבנו בפאר והדר לרווחת ציבור המתפללים שהגיעו לפקוד את ציונו של הצדיק באומן בימי ראש השנה.

איחוד ברסלב באומן מלחמת אוקראינה רוסיה אומן ראש השנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}