כ"ח אלול התשפ"ד
01.10.2024
מבוי סתום

המסר של ישראל לסינוואר שלא עונה

מעל לפני השטח נראה שעסקה לשחרור 101 החטופים כרגע אינה אפשרית, אבל מתחת לפני השטח, המתווכות מנסות להשליך חכות כדי לפתות את חמאס. אלא שגורמים המעורים בנושא אמרו כי ארגון הטרור כרגע לא עונה

המסר של ישראל לסינוואר שלא עונה
יחיא סינוואר צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

סינוואר מנותק קשר, אך ההערכה ישראלית שמנהיג חמאס נמצא עדיין בחיים. מעל לפני השטח נראה שעסקה לשחרור 101 החטופים כרגע אינה אפשרית, אבל מתחת לפני השטח, המתווכות מנסות להשליך חכות כדי לפתות את חמאס. אלא שגורמים המעורים בנושא אמרו ל-Ynet כי ארגון הטרור כרגע לא עונה.

דובר מחלקת המדינה מת'יו מילר אמר אמש כי חמאס כרגע לא משיב להצעות. "המתווכות, מצרים וקטאר, לא הצליחו לגרום לחמאס לשאת ולתת. הן אמרו לנו שאין שותפים בצד השני לדבר איתם וזאת הסיבה שלא ראיתם אותנו מפרסמים את ההצעה, כי אי אפשר לקבל תשובה ברורה מחמאס מה הם מוכנים לקבל ומה לא. התהליך מול ישראל ממשיך להתקיים אבל הוא נעצר מהצד השני - מצד חמאס. חמאס לא עונה לנו במשך שבועות", הוא אמר.

סינוואר, סבור שמתקיימת הזדמנות נדירה לגרור את האזור למלחמה אזורית, ומחכה שאיראן תשגר טילים - ואז יתממש חלומו. ולכן ההערכה בישראל שסינוואר ימתין ולא ימהר כי הוא עדיין רוצה לראות אם איראן נכנסת לתמונה או לא. בינתיים, איתמר אייכנר דיווח, כי  בישראל העבירו לו מסר אחרי חיסול נסראללה: "נגיע אליך - ויש לך הזדמנות שתכף תחמוק: למלט את עצמך בחיים בעסקה".

הרבה תלוי במה איראן תעשה: אם היא תשגר טילים לישראל הסיפור שונה לגמרי, אבל אם היא תורתע, סינוואר עשוי להגיע למסקנה שכשם שאיראן נטשה את חיזבאללה כך גם הוא נשאר לבד, ואז אולי יגיד שהוא מוכן לעסקה.

 

 

 

יחיא סינוואר חטופים מלחמת חרבות ברזל איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}