כ"ח אלול התשפ"ד
01.10.2024
לְעוֹלָם הֶוֵי רָץ לַמִּשְׁנָה

בבית ראש הישיבה התכנסו לחזק את לימוד דף היומי במשניות

בא' תשרי יחל המחזור השנתי החדש בלימוד 'דף היומי במשניות' בכל תפוצות ישראל. מעמד חיזוק מיוחד לקראת המחזור החדש נערך במעונו של רבינו ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן. צפו בגלריה

בבית ראש הישיבה התכנסו לחזק את לימוד דף היומי במשניות
מעמד לחיזוק לימוד המשניות צילום: באדיבות המצלם

מעמד חיזוק מיוחד לרגל סיום ש"ס משניות במסגרת מפעל 'דף היומי במשניות' לשנת תשפ"ד ולקראת מחזור הלימוד החדש, נערך במעונו של מרן הגרמ"צ ברגמן שליט"א, בהשתתפות הגאון רבי חיים פיינשטיין ראש ישיבת עטרת שלמה, הפוסק הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן גאב"ד מערב ב"ב והגאון רבי מסעוד בן שמעון, רבה של ב"ב, אשר התאספו לחזק את לימוד 'דף היומי במשניות'.

רבינו ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן זקן חברי מועצת גדולי התורה הביא במשא המרכזי במעמד את דברי ה'באר היטב' שכתב ש"שיעור משניות קודם לכל דבר ועל  ידי זה זוכה לנשמה כי משנה אותיות נשמה. ובדבריו רואים את החשיבות הגדולה שיש בלימוד משניות, עד שהוא כותב שזה קודם לכל דבר".

רבינו ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן במעמד החיזוק צילום: באדיבות המצלם

"לימוד משניות זה דבר גדול מאוד", אמר ראש הישיבה והוסיף, "התועלת מכך היא עצומה. תמיד אפשר לשנן, קל לזכור ולנצל כל רגע. רבינו הגדול מרן האבי עזרי זצוק"ל, שכל חייו היה רק תורה והיה מוסר את נפשו להבין כל סברא בלימוד, הוא ביקש בצוואה שלו ללמוד לעילוי נשמתו 'אפילו משנה אחת'. זה לבד מורה לנו מהי החשיבות הגדולה והמיוחדת שיש בלימוד המשניות".

ראש הישיבה הגאון רבי חיים פיינשטיין, התבטא בדבריו, כי "כל אחד שלומד שישה סדרי משנה יש לו אחיזה ותפיסה בכל התורה כולה".

הפוסק הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן, אמר במעמד ש"ידוע מה שכתוב בספר מגיד מישרים, שאומר המגיד לבית יוסף כי עיקר העליה והמדרגות וההשגות זוכים להם ע"י לימוד המשנה, נמצא שכדי להגיע להשגה בתורה מחמת זה גופא יש לאמץ את הרעיון הנשגב של לימוד 'דף היומי במשניות'".

רבה של בני ברק הגאון רבי מסעוד בן שמעון, עורר כי "בזכות המשניות ניגאל גאולה שלמה! ומי שמסייע כאן לגאולה זה ארגון הנפלא 'דף היומי במשניות' שבראשות הרב שמואל הלפרין שבסייעתא דשמיא, מגלגלין זכות על ידיו שמרבה את לימוד המשניות בקרב בני התורה".

לקראת תחילת המחזור החדש ניתן להשיג את המשניות המבוארות בסדר ה'דף היומי' במחיר מסובסד ברשת חנויות 'יפה נוף' ברחבי הארץ, כאשר המקבלים ע"ע להצטרף ללימוד יקבלו את סט המשניות ללא תשלום בכניסה לבית מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי זצ"ל, ברחוב רשב"ם 23 ב"ב. כמו"כ, גבאי אוצה"ס המעוניינים לקבל את כרך המשניות המבוארות לבתי הכנסיות יכולים לקבל במקום הנ"ל ללא תשלום.

לימוד משניות הרב מאיר צבי ברגמן הרב חיים פיינשטיין הרב שמואל אליעזר שטרן הרב מסעוד בן שמעון שמוליק הלפרין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}