ג' תשרי התשפ"ה
05.10.2024

ששה סדרי משנה: בראש השנה מתחיל מחזור חדש

ערב שנה חדשה וזה הזמן להצטרף למעל מאה אלף לומדים שכבר הצטרפו למעגל האדיר של דף יום • לקראת השנה העשירית לייסוד רעיון ששה סדרי משנה בשנה יוצא ראש מכון מאור חיים מייסד הרעיון הרב ישראל מאיר כהן בבשורה חשובה לדוברי האנגלית עם משניות מבוארות באנגלית • תנ"ך המבואר 'דף ליום' ומשניות המבוארות 'דף ליום' מאפשרים לקבוע לימוד יומי בהיר ולהגיע ליעד הסיום בתוך 12 חודשים

ששה סדרי משנה: בראש השנה מתחיל מחזור חדש
באדיבות המצלם צילום: המשניות המבוארות

קרוב לעשר שנים אחרי צאת המשניות המבוארות דף ליום בעברית ושלוש שנים אחרי צאת התנ"ך דף ליום יוצא בחודשים אלו משניות מבוארות גם באנגלית.

"השיר והשבח לחי העולמים", אומר לנו יוזם הרעיון הרב ישראל מאיר כהן שליט"א יו"ר מכון 'מאור חיים', "ההתרגשות היא עצומה מאוד ואין מילים לתאר, הזמן הארוך והעמל הרב שהושקע דרשו מאתנו המון סבלנות והוצאות כספיות גדולות וב"ה אנחנו זוכים לראות את הפירות".

תלמידי חכמים מופלגים דוברי אנגלית ובהם הרב דניאל וורנקליין שליט"א, אשר עמלו יומם ולילה בכדי להוציא את המשניות בשפה ברורה קלה וקצרה בכדי שגם דוברי השפה האנגלית יוכלו להצטרף למהפכה האדירה של סיום ש"ס בשנה ובכך יצטרפו לעשרות האלפים שכבר לומדים בספרי מכון 'מאור חיים' משנה ותנ"ך דף ליום, ולעוד אלפים שלומדים באמצעים הדיגיטליים בלימוד יומי קבוע מפי הרב נפתלי וסרמן ובעוד ספרי משניות שיצאו לאחרונה וחולקו גם הם דף ליום, זכות התורה תגן עליהם לאוהביה ולומדיה.

לימוד יומי של משניות ותנ"ך

עכשיו זה כבר רשמי: עשרות אלפי יהודים מסיימים שנה אחר שנה את כל ש"ס המשניות בקביעת עתים נדירה, בהבנה מלאה ובתחושת סיפוק עמוקה. אלפי יהודים נמצאים ממש עכשיו בעיצומו של מסלול סיום כל כ"ד ספרי התורה, נביאים וכתובים בעד חודשים ספורים, כשהם מציינים יעד רוחני נוסף. ועכשיו גם לדוברי אנגלית זה מגיע, משניות מבוארות עם פירוש באנגלית קולחת וברורה לעשרות אלפי לומדי תורה בארץ ובחוצה לה, בחלוקה על פי סדר השנה – דף ליום, בברכתו של הדיין והפוסק הרה"ג יהודה אריה דינר שליט"א.

באדיבות המצלםהמשניות המבוארותצילום: באדיבות המצלם

לפני מספר שנים הוציא הרב כהן לאור את סט המשניות המבוארות 'דף ליום', ופתח בפני אנשים העמלים לפרנסתם ואף תלמידי חכמים גדולים עולם חדש של לימוד: הספק יומי מחולק בחוכמה, משניות עם פירוש מתומצת שלא עוצר את העיון השוטף ופורמט שמבטיח ללוות את הלומד עד הסיום המיוחל, בתוך שנה בלבד – בבהירות, בקלות ובנוחות.

ואז, אחרי שהזריח אור באינספור בתים, ומאה אלף לומדים שהצטרפו למעגל הלימוד הקבוע, נכתב דף חדש בדברי הימים של ממלכת 'דף ליום' ולפני שנתיים הצטרף תנ"ך המבואר 'דף ליום'. הביאור המשולב במילות הפסוקים מבוסס בעיקרו על פירושי רש"י והמצודות, ועל גדולי המפרשים האחרים. במכון 'מאור חיים' עמלו לשמור על נוסח קצר ככל האפשר, ועם זאת כזה שמרחיב את היריעה ומותיר את הלומד ברור מתמיד, בהכוונתו ובברכתו של הרה"ג שמואל אליעזר שטרן שליט"א, רב מערב העיר בני ברק.

מתן תורה פרטי

ועכשיו הגיע הזמן שלכם להצטרף לנהר התורני ההולך ושוטף ומכסה הכול בדברי אלוקים חיים. לימוד יומי קבוע ובלתי מתפשר, עונג רוחני אמיתי וסעודת 'סיום' מרגשת בשלהי השנה. "בסייעתא דשמיא ספרי 'דף ליום' מוכיחים שהכול אפשרי", קובע הרב כהן. "אני מאחל לכל היוצאים לדרך חדשה הצלחה מרובה במשימה. החיים שלכם הולכים להשתנות".

 

משניות מבוארות אנגלית הרב כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}