כ"ט אלול התשפ"ד
02.10.2024
תיעוד מרגש

ברית מילה לפג שהיה מאושפז כ-100 ימים מתחת לקרקע

10 ק"מ מהגבול הצפוני וכשהטילים שורקים מעל: במרכז הרפואי לגליל נערכה ברית מילה לפג שהיה מאושפז כ-100 ימים מתחת לקרקע

ברית מילה לפג שהיה מאושפז כ-100 ימים מתחת לקרקע
ברית המילה צילום: המרכז הרפואי לגליל

לאחר אישפוז של קרוב ל-100 ימים בפגיה התת-קרקעית שבמרכז הרפואי לגליל בנהריה, ואחרי שהיה בסכנת חיים, נערך טקס ברית המילה של אלקנה פרץ, שנולד בשבוע ה-26 ובמשקל 900 גרם.

אלקנה, בנם השלישי של שניר ומשה פרץ מעכו, סבל מסיבוכים ריאתיים קשים. כעבור יומיים, חלה החמרה במצבו והוא נזקק לקבלת טיפול אינטנסיבי, כולל החייאה, שהביאה להצלת חייו. לקראת ראש השנה, שוחרר לביתו במצב טוב. "היה לנו נס. אנחנו מבקשים להודות לשם יתברך ולצוות הפגיה המסור", אומרים ההורים.

הטקס המרגש התקיים בבית הכנסת של המרכז הרפואי, לעיני בני משפחה ועובדים רבים, וביניהם צוות הפגיה ומנהל המרכז הרפואי, פרופ' מסעד ברהום. המוהל היה הרב ישי דהן, שהגיע במיוחד מירושלים.

ברית המילה צילום: מרכז הרפואי לגליל

פרופ' ברהום, ערבי נוצרי, שחבש כיפה באירוע, כדי לכבד את המעמד ואת ההורים הנרגשים, בירך את המשפחה ושיבח את צוות הפגיה. "אני לא מכיר תקדים בעולם של מחלקת פגיה, כמו אצלנו בנהריה, הפועלת במשך שנה ברציפות, בבית חולים תת-קרקעי ממוגן, כאשר למעלה יש מלחמה, עם טילים ופיצוצים, כ-10 ק"מ מהגבול".

ההורים שניר ומשה פרץ: "התכנון הראשוני היה לערוך את הברית באולם שמחות, כאשר אלקנה ישוחרר. אבל בעקבות המצב, אולמות השמחות באזור היו סגורים. צוות הפגיה הציע לנו לעשות זאת בבית הכנסת, במסגרת ביה"ח ועם השגחה צמודה".

שניר, שגם בתה הגדולה היתה בפגיה, לפני שלוש שנים, מספרת על התחושה "לבלות" זמן כה רב במחלקה תת-קרקעית, הנמצאת כבר קרוב לשנה מתחת לאדמה: "הרגשתי ביטחון ושקט נפשי להיות במתחם ממוגן, הן עבורנו והן עבור התינוק. גם כשהיו אזעקות, המשכתי לשבת בנחת ולשאוב חלב".

ההורים ביקשו להודות לצוות הפגיה, שעטף וחיבק אותם מהרגע הראשון. "הם כמו המשפחה שלנו", אמרו.

מנהלת הפגיה, ד"ר ורד פליישר-שפר: "הפגיה היא המחלקה הראשונה בביה"ח שהורדה למתחם התת-קרקעי, כבר ב-7 באוקטובר. גם ללא קשר למלחמה, הורים לפגים נמצאים במצב נפשי מאתגר, ואנו עוטפים אותם באהבה. המלחמה לא מהווה תירוץ להורדת הסטנדרט הגבוה אצלנו. אנו ממשיכים לטפל בפגים ובהוריהם במקצועיות, במסירות, ברגישות ובחמלה, כאילו שאין מלחמה למעלה".
 

ברית מילה נהריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}