כ"ח אלול התשפ"ד
01.10.2024
אחרי התוצאות

הגר"מ כהנא: "אם היו נצמדים להחלטת ועדת הרבנים היעד היה מושג"

לאחר שהפתיע עם 30 קולות למרות שכל הדילים פעלו נגדו, מועמד ועדת הרבנים של הציונות הדתית, הג"ר מאיר כהנא, בהודעה מסכמת בה הוא מברך את הראשל"צ הגר"ד יוסף ומתמקד בשיתוף הפעולה הנדרש בעבודת בתי הדין: "עם ישראל מצפה מאתנו לפעול באחדות ובגדלות", כתב

הגר"מ כהנא: "אם היו נצמדים להחלטת ועדת הרבנים היעד היה מושג"
הגאון הרב מאיר כהנא צילום: פלאש 90

מערכת הבחירות לרבנות הראשית טרם הסתיימה סופית, כשכולם ממתינים להכרעת ועדת הבחירות באשר לפתק הכפול של הרב מיכה הלוי. ובינתיים, מועמד ועדת הרבנים לציונות הדתית, הגאון רבי מאיר כהנא, מפרסם הודעה מסכמת למסע הבחירות שלו.

הרב כהנא העומד בראש בית הדין הרבני באשקלון ומכהן גם כיו"ר נציגות הדיינים הארצית, מגולל את התהליך שחווה, שם דגש על כך שתוצאות הבחירות מוכיחות שאם סמוטריץ' היה נצמד להחלטת ועדת הרבנים התוצאה הייתה מושגת, זאת בניגוד לדבריו כי אין סיכוי לכך, אך בעיקר מתמקד במבט קדימה לעבודת בתי הדין בה הוא מכהן בתפקיד מרכזי.

להלן נוסח ההודעה המלאה:

יצאנו למסע הזה לפני כשנתיים, מתוך תחושה של שליחות ואחריות למצבו של עם ישראל, ומתוך הבנה שעם ישראל משווע לאחדות, ושלרבנות הראשית לישראל יש תפקיד משמעותי בחיבור כלל חלקי האומה, הן במעגלי החברה בכללה והן במעגלי השיח של רבני ישראל מכל המגזרים.

במעלה הדרך הקפדנו לפעול מתוך כבוד והערכה אל כל העוסקים בצרכי ציבור באמונה.

למדנו הרבה. הפגישות עם הרבנים ברחבי הארץ, עם ראשי הרשויות, ועם אישי הציבור, איש איש במקומו, יצרו אצלנו חיבורים עמוקים אל אתגריה של החברה הישראלית בימים מורכבים אלו. התוצאה הסופית מלמדת שאילו כל הגורמים היו נצמדים להחלטת ועדת הרבנים היעד היה מושג. לצערי לא זאת הייתה המציאות ולכן דרכי אל תפקיד הרב הראשי  - לא צלחה.

השליחות במערכת בתי הדין, והשליחות האישית והלאומית של כל אחד מאיתנו - נמשכת, והיא תמצא את דרכה, לפעול לאחדות האומה ולהשפיע טוב על ישראל ככל האפשר.

אני מודה לכל מי שסייע בדרך, ולכל אחד ואחד מחברי האסיפה הבוחרת, שנפגש עמי, והעשיר אותי בנקודת המבט הייחודית שלו על עם ישראל.  אני מברך את כב׳ הראשון לציון, הגאון הרב דוד יוסף שליט״א, על היבחרו לתפקיד, ומאחל לו הצלחה רבה! בעזרת ה׳ אזכה לשתף עמו פעולה לחיזוק מערכת בתי הדין, ולקירוב ישראל לאביהם שבשמיים. כך גם באשר לרב הראשי האשכנזי שייבחר. עם-ישראל מצפה מאיתנו לפעול באחדות ובגדלות, וכך, בעזרת ה׳, נפעל.

לקראת ראש השנה הבא עלינו לטובה, כולנו מתפללים אל הקב״ה שישיב אלינו במהרה את כל החטופים, בריאים ושלמים, שישמור על כל חיילי צה״ל, שילווה אותם בדרכם ויעטרם בכתר ישועה ובעטרת ניצחון, שישלח רפואה שלמה לפצועים, בתוך שאר חולי ישראל, ושנוכל כולנו, כל תושבי ישראל בצפון ובדרום, לשוב איש איש לביתו, מתוך ביטחון ועוצמה, ומתוך שלום ושלווה. שנה טובה, וכתיבה וחתימה טובה לכל בית ישראל!.

הבחירות לרבנות הראשית הרב מאיר כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}