כ"ח אלול התשפ"ד
01.10.2024
"זכות גדולה"

הפעולה הקרקעית בלבנון: "נחזיר את השקט והביטחון לישובי הגליל"

לוחמי אוגדה 98 ובהם לוחמי עוצבת הקומנדו, הצנחנים, והשריון של חטיבה 7, החלו בתמרון קרקעי בלבנון. מפקד יחידת אגוז ללוחמיו: "אני סומך עליכם, אני גאה בכם. אני גאה להילחם עם היחידה הזו ולהוביל אותה, ואני חושב שאנחנו ממשיכים לכתוב את ההיסטוריה"

הפעולה הקרקעית בלבנון: "נחזיר את השקט והביטחון לישובי הגליל"
כוחות צה"ל בצפון צילום: דובר צה"ל

לוחמי אוגדה 98 ובהם לוחמי עוצבת הקומנדו, הצנחנים, והשריון של חטיבה 7 נערכו בשבועות האחרונים לפעולה קרקעית בדרום לבנון שהחלה אמש (ב׳), במהלכם אישרו תוכניות והתאמנו בגזרה הצפונית.

לאחר חודשי תמרון רבים ברצועת עזה בה צברו לוחמי האוגדה מיומנויות וניסיון מבצעי, עלו צפונה וכעת נמצאים בתמרון בגזרה הצפונית לאחר ביצוע ההתאמות הנדרשות ללחימה בלבנון, כך אישר דובר צה"ל.

לוחמי אוגדה 98 בהכנות לכניסה הקרקעית צילום: דובר צה"ל

מפקד חטיבה 7, אל"מ אלעד צורי, אמר בקשר ללוחמיו עם הכניסה: "לא יהיה עוד יום כשחיזבאללה על בתינו וישובנו. רק לפני ימים נקראנו מקרבות בעזה להכרעת אוייב נוסף. הוכחתם שחטיבה 7 יודעת להתאים את עצמה לכל משימה ולהיות מוכנה לכל פקודה".

עוד הוסיף: "היכולת המקצועית שלנו, הדבקות במשימה שהתעצמו בשנה של לחימה בלתי פוסקת הפכו אותנו לאגרוף ברזל שיכה בכל אוייב. גדודי החטיבה אני יודע שתייצגו את ערכי החטיבה בכל היחידות בהם אתם מובילים. אתם הטובים ביותר. הראו לאוייב שהוא פגש את חטיבת המחץ. חטיבה 7 כאן קודקוד, נמשיך את מורשת טרומפלדור ולוחמי תל חי. נשמיד את תשתיות חיזבאללה ונהרוג אותו בכל מקום בו יסתתר. נחזיר את השקט וביטחון לישובי הגליל למען עתיד מדינת ישראל. עם ישראל סומך עלינו. אני סומך עלינו".

שיחה של מפקד יחידת אגוז, סגן-אלוף ע' עם לוחמי היחידה טרם הכניסה צילום: דובר צה"ל

מפקד יחידת אגוז, סא"ל א', אמר ללוחמיו: "אני אגיד שיש לנו זכות גדולה לכתוב את ההיסטוריה, כמו שעשינו בעזה - כאן בצפון. התחלנו את זה במבצעים, מבצעים יותר בחתימה נמוכה". 

עוד הוסיף: "היום אנחנו הולכים להיכנס לתמרון יותר משמעותי, ולהחזיר את תושבי הצפון בביטחון לבתים שלהם. זה עניין מהותי כי מאז 2006 לא תמרנו בלבנון, ואני אומר לכם שזה עניין מהותי. הדבר השני בהקשר הזה הוא שאני סומך עליכם, אני גאה בכם, אני גאה להילחם עם היחידה הזו ולהוביל אותה, ואני חושב שאנחנו ממשיכים לכתוב את ההיסטוריה".

אוגדה 98 לבנון מבצע חיצי הצפון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}