כ"ח אלול התשפ"ד
01.10.2024
קראו לפתרון דיפלומטי

ארה"ב מעניקה גיבוי ל"מבצע מוגבל" בלבנון, ומבהירה: "מודעים לסיכון בהתארכות"

שר הביטחון יואב גלנט שוחח עם מקבילו האמריקני לויד אוסטין, שהדגיש בפניו כי הוא מסכים עם "הצורך בפירוק תשתיות נגד ישראל לאורך הגבול עם לבנון". הבית הלבן: "הפעולות הממוקדות של צה״ל בלבנון הן כחלק מזכותה להגן על עצמה"

ארה"ב מעניקה גיבוי ל"מבצע מוגבל" בלבנון, ומבהירה: "מודעים לסיכון בהתארכות"
לויד אוסטין ויואב גלנט צילום: דוברות שר ההגנה

ברקע פתיחת המבצע הקרקעי בבלבנון, שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שוחח עם שר הביטחון יואב גלנט. לפי הודעת הפנטגון, אוסטין אישר בפניו את תמיכתה של ארה"ב בזכותה של ישראל "להגן על עצמה מפני איראן, חיזבאללה, חמאס, החות'ים וארגוני טרור אחרים הנתמכים על ידי איראן". 

עוד לפי ההודעה, הם הסכימו על הצורך בפירוק תשתית תקיפה לאורך הגבול כדי להבטיח שחיזבאללה לא יוכל לבצע התקפות בסגנון 7 באוקטובר על יישובי הצפון. אוסטין הדגיש שוב כי נדרשת החלטה דיפלומטית כדי להבטיח שאזרחים יוכלו לחזור בשלום לבתיהם משני צדי הגבול. לצד זאת אמר כי הוא מודע לסיכון בהתארכות המבצע.

הוא והשר גלנט דנו בחשיבות המעבר בסופו של דבר מפעולות צבאיות למסלול דיפלומטי כדי לספק ביטחון ויציבות בהקדם האפשרי. אוסטין הדגיש כי ארה"ב "נחושה למנוע מכל שחקן לנצל את המתיחות או להרחיב את הסכסוך". עוד נמסר: "המזכיר והשר גלנט דנו בהשלכות החמורות על איראן במקרה שאיראן תבחר לפתוח במתקפה צבאית ישירה נגד ישראל".

במקביל, הבית הלבן מסר עם פתיחת הפעולה הקרקעית: "הפעולות הממוקדות של צה״ל בלבנון הן כחלק מזכותה להגן על עצמה". 

דובר מטעם המועצה לביטחון לאומי אמר ל"חדשות 12" בתגובה לפעילות הקרקעית של צה״ל: ״אנחנו מבינים שהישראלים יבצעו פעולות מוגבלות כדי להרוס תשתיות של חיזבאללה שיכולות לאיים על אזרחים ישראלים, וזאת במסגרת זכותה של ישראל להגן על אזרחיה ולאפשר להם לחזור בבטחה לבתיהם. אנחנו תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני חיזבאללה ויתר השלוחות האירניות. כמובן, אנחנו מודעים לכך שיש סיכון בהתרחבות המשימה, ונמשיך לדון בכך עם הישראלים. ולבסוף, פתרון דיפלומטי הוא הדרך היחידה להשגת יציבות וביטחון מתמשכים לאורך גבול ישראל-לבנון".

מבצע חיצי הצפון מלחמת חרבות ברזל לויד אוסטין יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}