כ"ח אלול התשפ"ד
01.10.2024
מלחמת אוקראינה-רוסיה

בלינקן צייץ על הטבח בבאבי יאר, הרוסים זעמו ותקפו

מזכיר המדינה האמריקני תקף את מוסקבה, בציוץ שהתייחס לרצח למעלה מ-30 אלף יהודים סמוך לקייב. דוברת משרד החוץ הרוסי: "איך הייתה לבלינקן החוצפה לכתוב שאנחנו כביכול לא זוכרים את העבר, ואפילו ביום השנה לטרגדיה"

בלינקן צייץ על הטבח בבאבי יאר, הרוסים זעמו ותקפו
האנדרטה בבאבי יאר צילום: פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה (FJCU)

במלאת 83 שנה לטבח בבאבי יאר באוקראינה, שבו נרצחו יותר מ-30 אלף יהודים על ידי הנאצים במשך יומיים, עימות חריף בין מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן שאביו החורג היה ניצול שואה לבין דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה.  

בלינקן כתב: "אנו זוכרים את הטבח בבאבי יאר ב-30-29 בספטמבר 1941, כאשר 34,000 יהודים נרצחו על ידי נאצים. כיום, רוסיה טוענת באופן שגוי שהיא מבצעת 'דה נאציפירציה' של אוקראינה על ידי מעורבות בפשעים נגד האנושות, במדינה שכבר עברה התאכזרות הן על ידי הנאצים והן על ידי משטרים סובייטים".

היא גם התייחסה לדברים שבלינקן צייץ לפני שנה, במלאת 82 שנה לטבח בבאבי יאר: "לפני 82 שנה, נאצים רצחו 34,000 יהודים בבאבי יאר. הסובייטים קברו את ההיסטוריה הזו, שהיום ממשלתו של פוטין מבצעת מניפולציות כדי לספק כיסוי להתעללות רוסיה באוקראינה. ארה"ב מחויבת לצדק עבור ניצולי השואה ואחריות על מעשי זוועה". 

הדוברת זעמה והגיבה: "עבור העם הסובייטי, באבי יאר היה אותו פצע מדמם כמו טרבלינקה או אושוויץ, ששוחררו על ידי חייל סובייטי. יוצרים ידועים ומוכרים בארץ הקדישו את יצירותיהם לטרגדיה זו. איך הייתה לבלינקן החוצפה לכתוב שאנחנו כביכול לא זוכרים את העבר, ואפילו ביום השנה לטרגדיה! מצד שני, מה אנחנו רוצים משר החוץ האמריקני, שהוכרז על ידי פרסום ישראלי כאחד היהודים המשפיעים בעולם בשנה שעברה, אך לא מצא מילים לגנות את הכיבוש הנאצי במדינה".

זכרובה כתבה שאביו החורג של בלינקן, סמואל פיזר, עבר כמה מחנות מוות כולל אושויץ ודכאו. "הוא היה אסיר תודה לתפקידה של ברית המועצות ותרומתו של החייל הסובייטי לנצחון על הנאציזם. מעניין מה הוא היה אומר היום לשקרים של בנו החורג", תקפה הדוברת.

מלחמת אוקראינה רוסיה נאצים באבי יאר אנתוני בלינקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}