כ"ח אלול התשפ"ד
01.10.2024
מבצע סדר חדש

ה'גארדיאן': ארה"ב לא הצליחה לשכנע את נתניהו להימנע מהפלישה

במאמר ב'גארדיאן' הבריטי נכתב: "נראה כי ארה"ב לא מסוגלת לשכנע את נתניהו להימנע מהפלישה ללבנון". נראה שישראל מאמינה שהיא יכולה "להתעלם מנשיא ארה"ב צולע" ולנצל את ההזדמנות לאפס את הדינמיקה הביטחונית של המזרח התיכון

ה'גארדיאן': ארה"ב לא הצליחה לשכנע את נתניהו להימנע מהפלישה
תמרון צבאי ברמת הגולן צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

ממשל ביידן איבד השפעה על החלטת נתניהו לפלוש קרקעית לדרום לבנון. במשך יותר משנה, ביידן ויועציו הבכירים הצליחו למנוע פלישה קרקעית ישראלית ללבנון מחשש למלחמה גדולה יותר שעלולה לסחוף את כל המזרח התיכון, כך נכתב במאמר בגארדיאן הבריטי.

בימים שלאחר הטבח ב-7 באוקטובר, התקשר ביידן לנתניהו כדי לשכנע אותו להימנע מתקיפה נגד חיזבאללה, שהחל לירות טילים לעבר ישראל.

באפריל השנה אמר ביידן לנתניהו כי ארה"ב לא תתמוך בישראל במלחמה כוללת נגד איראן לאחר שטהראן שיגרה טילי שיוט ומל"טים לעבר ישראל.

אבל נתניהו אמר לבכירי הבית הלבן שישראל מתכננת פלישה קרקעית מוגבלת ללבנון, ובעצם מסלים את הסכסוך עם חיזבאללה ואיראן לרמה שביידן וצוותו ניסו להימנע נואשות.

במאמר נכתב: "במקביל לכך שממשל ביידן צולע ולא מסוגל או לא מוכן להתערב בסכסוך. נתניהו מאמין שיש לו זמן מוגבל סביב הבחירות בארה"ב לתקוף מיליציות איראניות ברחבי האזור".

"נתניהו עשה חישוב, והחישוב היה שאין סיכוי שהדמוקרטים עד יום הבחירות יעבירו ביקורת, שלא לדבר על לרסן אותו מזה", אמר אהרון דיוויד מילר, פרשן בכיר המתמקד במדיניות החוץ של ארה"ב ובמזרח התיכון.

 

 

ראש הממשלה נתניהו מבצע סדר חדש ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}