כ"ח אלול התשפ"ד
01.10.2024
לקראת שלב חדש

דיווחים: ישראל צפויה לפתוח בתמרון קרקעי בלבנון "בטווח הזמן המיידי"

הוושינגטון פוסט מדווח כי המבצע הקרקעי המתוכנן של ישראל בלבנון יהיה קטן יותר מהמבצע הקרקעי במלחמת לבנון השנייה ב-2006 ותתמקד בפינוי תשתית של חיזבאללה לאורך הגבול כדי להסיר את האיום על היישובים הישראלים

דיווחים: ישראל צפויה לפתוח בתמרון קרקעי בלבנון "בטווח הזמן המיידי"
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

ישראל צפויה לפתוח בתמרון קרקעי בדרום לבנון בטווח הזמן המיידי, כך פורסם בשורה של כלי תקשורת, בעיקר זרים, וכך עולה גם מדברים שאמר שר הביטחון גלנט בפגישה עם ראשי יישובי קו העימות.

הוושינגטון פוסט מדווח כי המבצע הקרקעי המתוכנן של ישראל בלבנון יהיה קטן יותר מהמבצע הקרקעי במלחמת לבנון השנייה ב-2006 ויתמקד בפינוי תשתית של חיזבאללה לאורך הגבול כדי להסיר את האיום על היישובים הישראלים.

ב"ניו יורק טיימס" אמרו גורמים אמריקניים כי הם מאמינים שהצליחו לשכנע את ישראל לא לפתוח במתקפה קרקעית גדולה בלבנון. לפי הדיווח, גורמים בישראל הבטיחו למקביליהם בארצות הברית כי אין כוונה שהפשיטות הללו יובילו למתקפה גדולה של כוחות קרקעיים במטרה לכבוש חלקים מדרום לבנון.

הגורמים האמריקניים אמרו כי הם מעריכים שיחידות הקומנדו ייסוגו מיד לאחר שהפעולות יסתיימו. עם זאת, לפי הדיווח נכתב כי עדיין לא ברור אם ההחלטה הישראלית הסופית - ועדיין קיימת אפשרות למתקפה רחבת היקף.

מוקדם יותר ציטט הוול סטריט ג'ורנל גורמים ש"מכירים את הנושא" ולפיהם כוחות מיוחדים של צה"ל ביצעו פשיטות קטנות וממוקדות בדרום לבנון לקראת פלישה קרקעית אפשרית שעשויה להתבצע כבר השבוע. הפשיטות הממוקדות נועדו לאיסוף מודיעין ולגישוש בשטח, ואף כוללות כניסה למנהרות חיזבאללה הסמוכות לגבול.

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט, קיים היום מפגש עם ראשי המועצות החברים בפורום ״קו העימות״ ואמר להם כי "השלב הבא במלחמה נגד חיזבאללה יתחיל בקרוב - הוא יהווה גורם משמעותי בשינוי המצב הביטחוני ויאפשר לנו להשלים את החלק החשוב של החזרת התושבים לבתיהם. את זה אנחנו נעשה, וכמו שאמרתי כאן לפני חודש: אנחנו נעביר את מרכז הכובד, כך אני אומר עכשיו: אנחנו נשנה את המצב ונחזיר את התושבים הביתה בכל מעמד שהעניין יידרש״.

שר הביטחון גלנט בצפון צילום: תקשורת שר הביטחון

עוד הוסיף גלנט: ״אני הגעתי לכאן מהגבול ממש, ממעבר עם הכוחות, עם המפקדים על תוכניות ועל אפשרויות לפעולה מסוגים שונים, וראיתי את הכוחות - הם ערוכים, הם חזקים, הם נמצאים בשיתוף פעולה הדוק. יש לנו את הלוחמים הכי טובים והכי מנוסים שהיו לנו אי פעם כי מה שעבר עליהם בשנה האחרונה לא עבר על אף חייל במדינת ישראל לפחות ממלחמת השחרור, אין עוד דברים כאלה, הם נלחמים ברצף״.

"אני מניח שכל מי שמסתכל עכשיו על השבועיים האחרונים ונזכר אולי בדברים שאמרתי לפני קצת פחות משנה - ״אם חיזבאללה יעבור את הקו האדום אנחנו נדע מה לעשות״, אז הוא עבר את הקו האדום ואנחנו פועלים. ועכשיו אנחנו ננצל את ההצלחה שלנו ונביא למצב שונה על מנת שיוכלו לחיות פה כמו שצריך לאורך עשרות שנים".

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן נשאל היום אם הוא מכיר פעולה קרקעית ישראלית קרובה. ביידן ענה: "אני מכיר יותר ממה שאתה חושב, ואני מרגיש נוח עם זה שהם יפסיקו. עלינו להשיג הפסקת אש כעת". כמעט במקביל אמר שר החוץ ישראל כ"ץ בריאיון לחדשות 12: "אנחנו נגד הפסקת אש".

במקביל, הפנטגון הודיע שארה"ב תשלח "כמה אלפי" חיילים נוספים למזרח התיכון, כצעד להגברת הביטחון והגנה על ישראל במידת הצורך. בפנטגון הוסיפו כי וושינגטון עדיין מצויה בדיונים עם ישראל "על הדרך הטובה ביותר להמשך", כשעיתונאים שאלו לגבי התכנון של ישראל למבצע קרקעי מצומצם בלבנון. "אנחנו ממשיכים לתקשר איתם, מנסים ללמוד יותר. אנחנו ממשיכים בדיונים על הדרך הטובה ביותר קדימה", אמרה דוברת הפנטגון, סברינה סינג, בתדרוך חדשותי. סינג אמרה גם שישראל הודיעה לארה"ב, אך לא תיאמה עימה את התקיפות אתמול בתימן.

שר החוץ של צרפת ז'אן נואל בארו אמר במהלך ביקורו בלבנון: "קורא לישראל להפסיק את ההפצצות בלבנון, לא להיכנס בכלל קרקעית ללבנון ולהסכים להפסקת האש. אני קורא לחיזבאללה, שעליו עיקר האחריות למצב, לעשות את אותו הדבר ולהימנע מכל פעולה שתוביל לערעור היציבות באזור".

מלחמת חרבות ברזל צה"ל יואב גלנט לבנון מבצע חיצי הצפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}