ג' תשרי התשפ"ה
05.10.2024
חוויה לא שגרתית

כתב ה-CNN הצטרף למטוס תדלוק בתקיפת חיל האוויר בתימן

פרשן רשת CNN, ניק רוברטסון הצטרף אתמול לתקיפת חיל האוויר בתימן כשטס באחד ממטוסי התדלוק. באחד מדיווחיו, סיפר שהמטרה היתה להביא את מטוסי ה-F35 עם מיכלים מלאים ליעדי התקיפה. כל מטוס מחובר לצינור התדלוק למשך כ-3 דקות, "הדורש מיקוד אינטנסיבי"

כתב ה-CNN הצטרף למטוס תדלוק בתקיפת חיל האוויר בתימן
תדלוק אווירי של מטוסי קרב צילום: דובר צה"ל

ניק רוברטסון פרשן רשת CNN הצטרף למטוס תדלוק של חיל האוויר בתקיפה אתמול (ראשון) נגד תשתיות החות'ים בתימן, והוא מתאר את הדרמה הגדולה.

וכך הוא מתאר: "על סיפון בואינג 707 מזדקן, אלפי מטרים מעל הים האדום, ערב הסעודית מימיני, החוף של מצרים משמאלי, ואז מטוס קרב מפלצתי F35 ממלא את המסך הקטנטן. אני עם צה"ל - העיתונאי הזר הראשון שנלקח במשימה במרחק של יותר מ-1000 מייל (1800 קילומטרים) מישראל על גבי מטוס תדלוק למטוסי קרב".

"הזמנתה של ישראל להצטרף למשימה זו הגיעה ללא פירוט על יעד המטוס. כשאני מטפס במדרגות המטוס, אין לי מושג לאן אני הולך ומה תחשוף בפני הטיסה הזו של צה"ל. הוראות הביטחון של חיל האוויר הישראלי כל כך קפדניות, לא לי ולא לסא"ל נדב שושני, דובר צה"ל המלווה אותי, אסור להעלות את המכשירים שלנו. גם אסור לי להביא מצלמה או צלם עיתונות".

הוא ממשיך לתאר: "מלבד תא הטייס, יש לי גישה למטוס הנוסעים המסחרי לשעבר בן יותר מ-50, ולמפקדיו, בתנאי שלא אפרסם את שמם. במשך יותר משעה וחצי, מטוסי קרב F35, כל אחד בשווי של יותר מ-100 מיליון דולר, טסים מאחורי".

מפקד הטיסה אומר לעיתונאי: "שום חלק מזה לא קל, האתגר הגדול ביותר, הוא לוודא שהם יתדלקו מספיק, כך שמטוסי ה-F35 יגיעו למטרה עם טנק מלא בדיוק ברגע שהמודיעין יודיע לטייסים שזה הזמן הטוב ביותר לתקוף".

"כשהוא מראה לי מפה של המשימה, אני מבין שאנחנו בדרך לנמל חודיידה בתימן, שבשליטת המורדים החות'ים, בגיבוי איראן. נדב שושני אומר לי שהסיבה למשימה הזו היא שבמהלך השבועיים האחרונים שיגרו החות'ים שלושה טילים ארוכי טווח, כולם יורטו ליד תל אביב".

על רגעי התדלוק הוא כתב: "מפקד הטייסת נרגע במושבו ומותח את כתפיו. כל מטוס מחובר לצינור התדלוק למשך כ-3 דקות, הדורש מיקוד אינטנסיבי. אנחנו מתחילים להסתובב, מחכים שטייסי קרב יסיימו. כל התקפה עלולה לעלות להם בדלק חיוני כשהם ינסו להתחמק מהפלה וחייבים להיות עם הרבה דלק כדי לחזור לבסיס".

הוא סיפר כי שוחח על הטייס על המשימה: "אני שואל את הטייס הראשי במילואים, על האתגרים של משימה כזו ועל תחושותיו כאשר אזרחים נהרגים. "אנחנו לא רוצים להרוג אזרחים", הוא אומר לי, "ואנחנו משתמשים בכל המודיעין שיש לנו כדי להימנע מזה". אני מצביע על מספר ההרוגים הגבוה בעזה ובלבנון מתקיפות חיל האוויר. "אנחנו מכוונים לחות'ים", הוא משיב לי, "הם יורים טילים לעבר האזרחים שלנו, מסכנים אותם". עד שאנחנו נוחתים, בשלום בחזרה בדרום ישראל, יצאו ידיעות על התקיפה. ערוץ טלוויזיה חות'י שידר אש ועשן מנמל חודיידה".

CNN המורדים החות'ים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}