ג' תשרי התשפ"ה
05.10.2024
עד 40 ק"מ

הממשלה אישרה הרחבת סיוע למיגון מפעלים ואזורי תעשייה בצפון

הממשלה אישרה להרחיב את הסיוע למיגון וביטחון במפעלים ואזורי תעשייה בצפון הארץ עד 40 ק"מ מהגבול. במסגרת התוכנית יוקצו 10 מיליון ש"ח (מחצית ממשרד הכלכלה והתעשייה ומחצית ממשרד הביטחון) לצורך מיגון מפעלים והצבת מיגוניות

הממשלה אישרה הרחבת סיוע למיגון מפעלים ואזורי תעשייה בצפון
זירת הנפילה צילום: כב"ה צפון

הרחבת הסיוע לתעשייה בצפון: הממשלה אישרה היום (שני) את הצעת שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת, להרחיב את הסיוע למיגון וביטחון במפעלים ואזורי תעשייה בצפון הארץ עד 40 ק"מ מהגבול.

במסגרת התוכנית יוקצו 10 מיליון ש"ח (מחצית ממשרד הכלכלה והתעשייה ומחצית ממשרד הביטחון) לצורך מיגון מפעלים והצבת מיגוניות, בשיתוף פעולה עם פיקוד העורף. בנוסף, יפותחו תוכניות להגברת הביטחון באזורים הסובלים מפשיעה, פרוטקשן והשחתה.

המהלך מגיע בתגובה להמשך הלחימה בצפון והשפעותיה על פעילות התעשייה והעסקים, גם באזורים המרוחקים מהגבול אך עדיין חשופים לאיומים כמו רקטות וכטב"מים. התוכנית נועדה לשפר את מוכנות המפעלים למצבי חירום ולהבטיח את רציפות הפעילות.

כחלק מהמאמצים, שר הכלכלה והתעשייה כבר הורה להציג באופן מיידי מיגוניות בקרבת הגבול. בעקבות זאת, הוצבו מיגוניות במספר מפעלים, ובמקביל פרסמה הסוכנות לעסקים קטנים והבינוניים במשרד הכלכלה קול קורא (הפתוח להגשה עד לתאריך 12.10.24) המיועד לגורמים הרלוונטיים.

במקביל, צוות הסיוע של משרד הכלכלה, בראשות תא"ל במיל' פיני לוי, ממשיך בביקורים בצפון לשיח עם מפעלים ורשויות, במטרה לספק פתרונות לצרכים הדחופים של העסקים. הצוות עוסק בסוגיות כמו מחסור בעובדים, קשיים בהגעת עובדים, והירידה בפעילות הכלכלית.

שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת אמר: "הסיוע המורחב נועד להבטיח את תפקודה התקין של התעשייה הישראלית, גם בעיתות משבר וגם בשגרה, במיוחד באזורים המתמודדים עם מצב ביטחוני מאתגר. מחובתנו לוודא שהעובדים ימשיכו לייצר באופן המספק להם ביטחון ופרנסה, גם אל מול האתגרים הביטחוניים".

ניר ברקת ישיבת הממשלה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}