כ"ח אלול התשפ"ד
01.10.2024
להסתכל למציאות בעיניים

מספרים קשים: נתוני השכול המבהילים בציבור החרדי

זעקה נוראה המחייבת להסתכל למציאות בעיניים ולדעת את המציאות באופן ישיר: המספרים המטלטלים של שנת תשפ"ד נחשפים לראשונה • נתונים בלתי נתפסים שכל אחד מאיתנו חייב לדעת • מציאות בלתי נתפסת – המחייבת לעשות למען היתומים הרכים שנותרו ללא משען בעולמם • אימוץ ילד יתום שווה חיים

מספרים קשים: נתוני השכול המבהילים בציבור החרדי
7 באוקטובר. הביא הרבה שכול חרדי צילום: Atia Mohammed/Flash90

יתומים ואלמנות. 2 מילים המעוררות תמיד תחושת אי נוחות וחוסר נעימות לעסוק בנושא. 'זה עניים לקופות צדקה או לעסקנים' כך נוטה הלב להדחיק ולא לגעת במה שגם כך קשה לעיכול ולהתמודדות. השנה החולפת שהייתה רוויות כאב לכלל ישראל, פערה גם היא חלל נוסף שהביא להכרעה ברורה של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א: צריך לומר לציבור את האמת כפי שהיא ולעדכן בנתוני המציאות כפי שהיא: להסתכל למציאות בעיניים!

לחצו כאן ותהיו שותפים לעזרת היתומים והאלמנות>>>

והמציאות כפי שהיא, מבהילה ומטלטלת. בשנת תשפ"ד, ארגון "זה לזה" סיפק סיוע ל-13,366 יתומים המשולבים במעגלי התמיכה של הארגון. זאת, 4,286 משפחות נותרו ללא אב או אם. בשנה החולפת בלבד, הנתונים מבהילים: במהלך השנה נוספו 311 יתומים 'טריים' ו-164 אלמנות חדשות למעגלי החסד העצומים של הארגון.

הטרגדיה כזכור הגיעה לשיאה בעיצומו של יום "שמחת תורה", כאשר 38 יתומים נוספו ביום אחד ו-14 משפחות שכולות איבדו את יקיריהם בטבח הנורא ביום אחד בודד – יום שמחת תורה, כולם מבני קהילות הקודש בדרום שנטבחו בידי מרצחים ארורים, הי"ד. בין יתומי הארגון ניתן למנות 8 ילדים רכים וטהורים נותרו ללא אב וללא אם, ונמצאים בדד בעולם.

מבט בנתונים מעלה כי 628 – יתומים רכים טרם נכנסו בעול מצוות, 546 - יתומות רכות לפני גיל מצוות, 1815 – יתומים בני עלייה בישיבות לצעירים ובישיבות גדולות (מתחת גיל 20) ועוד 1943 יתומות תלמידות תיכון וסמינר (מתחת גיל 20)

על מנת לתת מענה לצרכים הרבים, מפעיל ארגון "זה לזה" מערך ענף של חונכים ותמיכה כ'מאמצים אישיים' המלווים את היתומים הרכים. 436 – חונכים אישיים ליתומים הרכים תלמידי התתי"ם, 32 – מדריכי צוות מקצועיים לצוות חונכי ילדי התתי"ם, 242 – חונכות אישיות ליתומות הרכות תלמידי בתי הספר של בית יעקב, 38 - מדריכי צוות מקצועיים ל'בני עלייה' – יתומים תלמידי הישיבות, 57 - מדריכות צוות מקצועיות ל'מחוברות' – יתומות תלמידות תיכון וסמינר כאשר סך שעות החונכות הכולל עומד על שיא מבהיל של 83,720 - שעות חונכות וליווי והעצמה ליתומים ויתומות.

יח"צזה לזה. למען משפחות השכול במגזרצילום: יח"צ

כאמור, הארגון שפועל כל השנה למען אלמנות ויתומים לא רק קורא להסתכל למציאות בעיניים, אלא מציג מספרים בלתי נתפסים של עשייה, תמיכה ופעילות ענפה ללא הרף סביב מעגל השנה.

בסך הכל ליתומים וליתומות אלו ניתנו 83,720 שעות של חונכות, ליווי והעצמה אישית על ידי מערך החונכים הארצי- בעלות של 2,600,000 ₪ לכל מערך החונכות לאורך שנת תשפ"ד.

לחצו כאן ותהיו שותפים לעזרת היתומים והאלמנות>>>

עוד מספרים מדהימים שנחשפו: 11 ימי פעילות וגיבוש לילדים בוצעו עבור היתומים בשנת תשפ"ד, 13 ימי פעילות וגיבוש לבנות יתומות התקיימו בשנת תשפ"ד, 236 קבוצות תמיכה, קורסים ומעגלי עזרה התקיימו לאלמנות בשנת תשפ"ד, 72 אירועים וימי העצמה בשנה החולפת, ו- 2,254 טיפולים נפשיים ורגשיים הוענקו, סובסדו ומומנו בשנת תשפ"ד.

המספרים המטלטלים מלמדים בבירור, כי הצרכים רבים ודחופים יותר מתמיד. לפיכך, בהכוונת גדולי ישראל, קורא ארגון "זה לזה" בקריאה לכלל הציבור 'מציאות בלתי נתפסת – מציאות מחייבת!' באמירה ברורה לקהל הרחב על הצורך וההכרח לראות את המציאות, את הכאב והדמעות ולהרחיב את התמיכה והפעילות למען היתומים והאלמנות, לקראת השנה הבאה, תשפ"ה. זוהי מציאות מחייבת שאין להתעלם ממנה, ועל כולנו להיות שותפים למאמץ.

זו היא מציאות בלתי נתפסת. מציאות מחייבת. עכשיו גדולי ישראל קוראים לנו: הבה נחזיק את ארגון הגג "זה לזה", העומד לימין היתומים והאלמנות, בכל ימות השנה, ונקיים את הוראתם של מרנן ורבנן שליט"א להרחיב את הפעילות ככל הניתן, לקראת השנה הבעל"ט, שנת תשפ"ה כאשר כולנו רואים באופן ברור שאימוץ ילד יתום שווה חיים, כאשר כלל מאמצי היתומים בשנה החולפת כולם זכו לשנת חיים הם וכל בני המשפחה – נתון שהוא מציאות בדוקה ללא הסבר מלבד שותפות אמת עם אבי היתומים: חיים תמורת חיים!

לחצו כאן ותהיו שותפים לעזרת היתומים והאלמנות>>>

זה לזה שכול חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}