כ"ז אלול התשפ"ד
30.09.2024
מכתב מהדהד

"כבר נגלה הדבר שמי שאימצו יתום, נפקדו לחיים ולטובה"

אלפי יתומים ואלמנות המתמודדים ללא משען ומשענה, מדירים שינה מעיניהם של גדולי ישראל, מרנן ורבנן שליט"א, ולאחר שנחשפו המספרים המעיקים של היתומים שנוספו ל"ע למשפחת 'זה לזה' במהלך השנה החולפת, קוראים גדולי התורה והאדמו"רים שליט"א לאמץ יתום "שיעמוד למליץ בימי הדין"

"כבר נגלה הדבר שמי שאימצו יתום, נפקדו לחיים ולטובה"
גדולי הרבנים צילום: יח"צ

מרנן ורבנן שליט"א פותחים בעצמם את מגבית הימים הנוראים של הארגון הקדוש 'זה לזה', לאחר שהתוודעו למספרים המצמררים של היתומים והאלמנות שנוספו השנה למעגל השכול והאובדן, ואומצו בידי משפחת 'זה לזה'.

לחצו כאן ותזכו בברכה המהדהדת>>>

בביקור במעונם נחשפו גדולי ישראל לסקירת ראשי הארגון, שהציגו כי בשנת תשפ"ד, ארגון 'זה לזה' סייע ל-13,366 יתומים שעברו במעגלי התמיכה שלו. זאת, בנוסף ל-4,286 משפחות שנותרו ללא אב או אם.

הגר"ש גלאי צילום: זה לזה

המספרים המצמררים שמגיעים הישר ממציאות החיים נחשפו לפני מרנן ורבנן שליט"א שנחרדו והזדעזעו למשמע אוזניהם - כי בשנה החולפת בלבד, נוספו 311 יתומים 'טריים' ו-164 אלמנות חדשות למשפחת 'זה לזה', כאשר כזכור, כבר בעיצומו של יום שמחת תורה תשפ"ד, 48 יתומים ו-14 משפחות שכולות נוספו למעגל השכול והאובדן - לאחר שאיבדו את יקיריהם הי"ד בטבח הנורא בידי זדים ארורים. בין יתומי הארגון ניתן למנות גם שמונה ילדים רכים וטהורים שנותרו ללא אב וללא אם, ונמצאים בדד בעולם.

יח"צעננוצילום: יח"צ

כמו כן, סקרו ראשי הארגון בפני מרנן ורבנן שליט"א את המציאות הכואבת כי בשנת תשפ"ד, בין היתומים שזוכים לסיוע תמידי מהארגון ישנם 628 יתומים שטרם נכנסו בעול מצוות, ו-546 יתומות שטרם הגיעו לגיל מצוות.

כזכור, על מנת לתת מענה לצרכים הרבים, מפעיל ארגון 'זה לזה' מערך ארצי של חונכים ותמיכה. החונכים המלווים את היתומים הרכים, תלמידי התתי"ם הזוכים לפעילות ענפה על ידי אגף "בני מלכים", כאשר מערך החונכים הארצי של הארגון זוכה להדרכה על ידי 32 מדריכי צוות מקצועיים, 1,815 יתומים משולבים במסגרת 'בני עלייה' בישיבות לצעירים ובישיבות גדולות (יתומים עד גיל 20), עם יתומים אלו פועלים 436 חונכים אישיים, ו-38 מדריכי צוות מקצועיים מלווים את החונכים.

ב'זה לזה' אף תמכו וליוו באופן אישי בשנת תשפ"ד 1,943 יתומות מבתי יעקב וסמינרים שזוכות לליווי והעצמה, בידי 242 חונכות אישיות, שמעליהן 57 מדריכות צוות מקצועיות, ובסך הכל ליתומים וליתומות אלו ניתנו 83,720 שעות של חונכות, ליווי והעצמה אישית על ידי מערך החונכים הארצי - בעלות של 2,600,000 ₪ לכל מערך החונכות לאורך שנת תשפ"ד.

לאחר שנחשפו למספרים הקשים, חזרו מרנן ורבנן שליט"א על מכתבם המיוחד והנדיר כ'קול קורא' לרבבות ישראל להרבות בחסד ורחמים כלפי יתומים ואלמנות, וביקשו להצטרף לשותפות של אימוץ יתום, כדי ליטול חלק ממשי בפעילות הקדושה של ארגון 'זה לזה'.

על המכתב המיוחד חתומים מרן ראש הישיבה הגר״ד לנדו שליט״א, מרן הגרמ״ה הירש שליט״א מרן האדמו״ר מויז׳ניץ שליט״א, כ״ק מרן האדמו״ר מצאנז שליט״א, הגאון הגדול רבי שרגא שטיינמן שליט"א, הגה״צ גאב״ד מאקווא שליט״א, הגאון הגדול רבי מסעוד בן שמעון שליט״א רבה של ב"ב, הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי שליט״א, הגאון הגדול רבי מרדכי שמואל אדלשטיין שליט״א.

לחצו כאן ותזכו בברכה המהדהדת>>>

במכתבם, מרנן ורבנן שליט"א פותחים בתחינה נרגשת: "הנה בימים הנוראים זהו הזמן הראוי להשתדל להרבות בזכויות ומעשים טובים, כדי לזכות במידה כנגד מידה ברחמי ד', אשר מי יצדק לפניו בדין. ובשעה שיראים וחרדים מאימת הדין ומעתירים להיכתב ולהיחתם בספרן של צדיקים גמורים לחיים ברחמים, העצה להינצל בדין היא להרבות חסד ורחמים - בפרט עם יתומים ואלמנות השרויים עימנו, לשמח ולרומם את רוחם ולטעת בהם תקווה, ולדאוג לכל צרכיהם בשופי".

מרנן ורבנן שליט"א מורים במכתבם כי "על כן, ראוי להתאמץ ולהיות בכלל מאמצי יתום ומחזיקי אלמנה בשותפות לשנת תשפ"ה הבעל"ט בפעילות הארגון הקדוש 'זה לזה' שהינו ממש כיד יתומים בדאגה לכל צרכיהם, רוחני כגשמי", וגדולי הדור מוסיפים ומבטיחים, כי בכך "מעוררים רחמי שמים לקרוע את גזר הדין לטובה".

במכתבם, מציינים גדולי הדור שליט"א כי ניתן היה לראות בחוש כיצד הברכה מלווה בשמירה מופלאה לטובה ולחיים ושלום של כלל המסייעים בשותפות בסיוע הרציף ליתומים ואלמנות: "וכבר נגלה הדבר בבירור, שצדקה זו עם הני יתמי זוטרי, נותנת חיים לעושיה - ומי שאימצו יתום, זכו שלא נפקד מהם איש ונפקדו לחיים ולטובה". 

גדולי ישראל הוסיפו וקראו שלא יהיה בית אשר לא יאמץ יתום אחד לפחות למשך השנה. בחתימת מכתבם הזכירו את הבטחת חז"ל "אם אתה משמח את שלי אני משמח את שלך", בקריאה וזעקה לעם ד'  "על כל אחד מוטלת החובה לאמץ יתום, כאשר בוודאי שהשמחה תשרה במעונם של כל מי שיאמץ יתום לשנה הבעל"ט, שיעמוד להם למליץ בימי הדין".

בימים אלו נרשמת היענות רבה לקיום הוראתם של מרנן ורבנן שליט"א לאמץ יתום לקראת השנה הבעל"ט, שנת תשפ"ה, ולזכות לברכתם של גדולי ישראל שתלווה את התומכים והשותפים בימי הדין.

לחצו כאן ותזכו בברכה המהדהדת>>>
 

זה לזה מכתב הרבנים אימוץ יתום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}