כ"ז אלול התשפ"ד
30.09.2024
"סרבנות שקטה"

ח"כ בקואליציה עותר נגד שרים: מסכלים את יישומו של חוק נגד טרור

מדובר בחוק שסלל את הדרך לשלילת מעמד ממחבלים ישראלים שהורשעו בביצוע מעשה טרור ונדונו לעונש מאסר, אך ח"כ עמית הלוי טוען כי רשויות המדינה מונעות את יישומו

ח"כ בקואליציה עותר נגד שרים: מסכלים את יישומו של חוק נגד טרור
ח"כ עמית הלוי צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ח"כ עמית הלוי (הליכוד), הגיש עתירה לבג"ץ נגד שר הביטחון, שר הפנים, הרמטכ"ל והשב"כ, בדרישה שיישמו את החוק לביטול אזרחות או תושבות של פעיל טרור שמקבל תגמול עבור מעשה הטרור מהרשות הפלסטינית. 

סעיף 1 לחוק, סעיף המטרה, קובע: "מטרת חוק זה היא לקבוע הליך ייעודי לביטול האזרחות או הרישיון לישיבת קבע בישראל והרחקתו מישראל של מי שנדון למאסר בפועל בעקבות הרשעה בביצוע מעשה טרור והוכח שהוא מקבל תגמול בעד מעשה הטרור מהרשות הפלסטינית או מטעמה; נסיבות כאמור מעידות על השתייכותו של אותו אדם לרשות הפלסטינית שמעשיה מביאים לכך שאדם כאמור הוא חלק ממנה ומצדיקות את ניתוק זיקתו לישראל והרחקתו לשטחי הרשות הפלסטינית".

בעתירה טוען הלוי כי הרשות המבצעת ובפרט משרד הביטחון, מונעים העברת מידע רלוונטי למשרד הפנים, מה שמכשיל את יישום הוראות החוק. "...לגבי הרכיב השני, עיקרה של עתירה זו, מידע בדבר מקבלי תגמולי הרש"פ - נדמה שיש בפנינו כמעט סרבנות שקטה מצד המערכות השונות והמידע לא מועבר, ובכך, יישום החקיקה, בסוגיה רגישה של מאבק בטרור, מסוכל בידי גורמים עלומים בשעת מלחמה", נכתב בעתירה.

ח"כ הלוי מדגיש בעתירה את הסיכון הביטחוני שנגרם כתוצאה מעיכוב זה, ומציג את העניין כשמירה על שלטון החוק והגנה על ביטחון אזרחי ישראל. העתירה מבקשת צו שיחייב את העברת המידע הנדרש באופן מיידי, על מנת לאפשר את יישום החוק.

עוד נכתב: "העותר נאלץ, למרבה הצער, לפנות בעתירה לבית משפט נכבד זה בבקשה לסעד בדמות צו שיורה על העברת המידע לשם קיום החוק. וזאת לאחר שכלו כל הקיצין ומוצו כל האפשרויות הפרלמנטריות הרלוונטיות בניסיון כן להביא לקיום החיקוק".

עמית הלוי בג"ץ משרד הביטחון משרד הפנים מחבלים טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}