ג' תשרי התשפ"ה
05.10.2024
חשש ממלחמה כוללת

נערכים לנקמה? איראן מנסה להעביר לוחמים לאזור | כוחות מיוחדים פעלו במנהרות חיזבאללה

לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", פשיטות של כוחות מיוחדים נערכו לאחרונה בדרום לבנון כדי לאסוף מודיעין ולהיערך לפעולה קרקעית קרובה בלבנון | בתוך כך, איראן מנסה להעביר אלפי לוחמים לאזורי הגבול של לבנון וסוריה לקראת נקמה אפשרית

נערכים לנקמה? איראן מנסה להעביר לוחמים לאזור | כוחות מיוחדים פעלו במנהרות חיזבאללה
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כוחות מיוחדים ביצעו פשיטות קטנות וממוקדות בדרום לבנון, לצורך איסוף מודיעין לקראת פלישה קרקעית אפשרית רחבה יותר שעלולה להגיע כבר השבוע, כך אמרו מקורות שמכירים את הנושא ל'וול סטריט ג'ורנל'.

הפשיטות, שכללו כניסה למנהרות של חיזבאללה הממוקמות לאורך הגבול, התרחשו לאחרונה וגם במהלך החודשים האחרונים, חלק מהמאמץ הרחב של ישראל לפגוע ביכולות חיזבאללה לאורך הגבול.

"העיתוי של כל פעולה קרקעית יכול להשתנות" מסרו המקורות. עוד דווח, כי ישראל נמצאת תחת לחץ כבד מארה"ב שלא לבצע פלישה גדולה. לא ברור כמה זמן ישראל תשאף להחזיק בשטח, או האם הפלישה תהיה סדרה של פשיטות גדולות יותר.

ארה"ב תגברה את כוחותיה באזור כדי להרתיע מדינות כמו אירא ולהיות מוכנה להגיב לכל הסלמה. הפעילות מתבצעת ברקע גריעת יכולות משמעותיות של חיזבאללה בדרום לבנון, שהחלישו מאוד את עמדות חיזבאללה, וגרמו להרחקת אלפי פעילי רדואן ממרחב הגבול.

סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת כי איראן תנסה להעביר אלפי לוחמים לאזורי הגבול של לבנון וסוריה, בחודשיים האחרונים יצאו כמה אלפי לוחמים מעיראק לסוריה, מה שרומז כי איראן נערכה לחיזוק ההרתעה שלה.

משרד החוץ האיראני התייחס לדיווח בבלומברג ומסר כי: "לבנון מסוגלת להגן על עצמה מפני תקיפות ישראליות ואין צורך לשלוח כוחות איראניים".

אתמול, הפנטגון מסר כי ארצות הברית מעבה כוחות במזרח התיכון. בהודעה מטעם משרד ההגנה האמריקני נמסר כי "בימים הקרובים האמריקנים יחזקו את מערכות ההגנה האווירית במזרח התיכון".

במקביל, צה"ל פרסם הבוקר תיעוד ממטוסי התדלוק שהיו בדרך לתקיפה בתימן אתמול. בצבא שיגרו למעשה מסר לאיראן, ומסרו כי "מטוסי התדלוק של חיל האוויר פועלים במלחמה בכלל הגזרות ומאפשרים למטוסי הקרב גמישות בתקיפות ופעילות בכל מרחב אווירי, בכל מרחק".

איראן חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל מבצע סדר חדש מבצע חיצי הצפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}