כ"ז אלול התשפ"ד
30.09.2024
פרס על ראשו

נותר בחיים: הבכיר בצמרת חיזבאללה שהצליח לחמוק מהחיסולים

טלאל חמיה, העומד בראש יחידה 910 שאחראית על פיגועים נגד ישראלים ויהודים בחו"ל, הוא מהבודדים בצמרת חיזבאללה שלא חוסלו מאז שצה"ל פתח במבצע "חיצי הצפון". הוא לא השתתף בפגישת הבכירים שזימן נסראללה והופצצה בדאחייה ביום שישי האחרון

נותר בחיים: הבכיר בצמרת חיזבאללה שהצליח לחמוק מהחיסולים
טלאל חמיה, מפקד יחידה 910 צילום: באדיבות המצלם

יחידה 910 בחיזבאללה, בראשה עומד הבכיר טלאל חמיה, אחראית לבצע פיגועים נגד ישראלים ויהודים בחו"ל. חמיה הוא אחד הבכירים הבודדים בצמרת הביטחונית של חיזבאללה שלא השתתף בפגישה בדאחייה ביום שישי האחרון שבה חוסלו נסראללה ועוד 20 בכירי הפיקוד בארגון.

חמיה גם הצליח בעבר  להתחמק מסדרת פיצוצים נוספת שכוונה אליו. הוא ידע שישראל מחפשת אותו ושהאמריקנים הציעו על ראשו פרס בסך שבעה מיליון דולר.

משרד המשפטים של ארה"בהודעת ארה"ב על פרס 7 מיליון דולר (בצד ימין פואד שוכר שכבר חוסל)צילום: משרד המשפטים של ארה"ב

יחידה 910 בחיזבאללה נועדה לבצע פיגועים נגד ישראלים ויהודים, וגם נגד אמריקנים בחו"ל. סמדר פרי מדווחת ב-Ynet כי זו "יחידת הצל" הנקראת גם "היחידה השחורה", שהוקמה מיד אחרי חיסולו של קאסם סולימאני.

טלאל חמיה עצמו קשור למשמרות המהפכה באיראן, שלה יש בסיסים במדינות המשתפות פעולה עם חיזבאללה איראן, סוריה, עיראק, מדינות באפריקה ותימן. אנשיה מקפידים על סודיות ומבססים את פעילותם על קשרים ענפים עם ארגוני פשע בינלאומיים.

מפקד היחידה חמיה התחיל את הקריירה כפקיד בנמל התעופה של ביירות. רק כעבור שנתיים, באמצע שנות ה-80, הוא החליט להצטרף לחיזבאללה וזינק בסולם הדרגות והתפקידים הביצועיים. עד היום הוא מבוקש במספר מדינות בעולם לצד ארה"ב, וכמעט שאינו יוצא בעצמו מלבנון, רק לגיחות קצרות באיראן, עיראק או סוריה.

טלאל חמיה חיזבאללה מבצע סדר חדש מבצע חיצי הצפון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}