כ"ז אלול התשפ"ד
30.09.2024
המועצת קבעה

זהו מחליפו של נסראללה: בן דודו, ומחותן של קאסם סולימאני

דיווח בערוץ אל-חדת' הסעודי כי בחיזבאללה בחרו ביו"ר המועצה המבצעת של חיזבאללה למחליפו של מנהיג הארגון שחוסל בדאחייה בביירות. קשריו נחשבים הדוקים גם עם איראן

זהו מחליפו של נסראללה: בן דודו, ומחותן של קאסם סולימאני
האשם ספי א-דין צילום: חיזבאללה

ערוץ אל-חדת' הסעודי דיווח מפי מקורות כי מועצת השורא של חיזבאללה בחרה את האשם ספי א-דין, יו"ר המועצה המבצעת של חיזבאללה, למחליפו של מנהיג הארגון חסן נסראללה, שחוסל ביום שישי האחרון. 

ספי א-דין בן ה-60 הוא בן דודו של נסראללה. בנו רידא נשוי לבתו של קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס שחוסל בשנת 2020 בבגדאד על ידי ארצות הברית.

כזכור נסראללה חוסל בתקיפת צה"ל על המפקדה המרכזית של הארגון מתחת לקרקע בדאחייה בביירות. בצה"ל אמרו כי יחד עם נסראללה חוסלו בתקיפה עלי כרכי - מפקד חזית הדרום בחיזבאללה, ומפקדים רבים נוספים.

במשך שלושה עשורים שלט ספי א-דין בכל הסוגיות הרגישות, ניהל את מוסדות הארגון, ניהול כספים והשקעות בלבנון ומחוצה לה, אך התיקים האסטרטגיים הושארו בידי נסראללה. ספי א-דין בעל קשרים הדוקים עם הזרוע הצבאית של הארגון, בנוסף לקשריו בזרוע המבצעת, וקשריו נחשבים הדוקים גם עם איראן. הוא נמצא ברשימת הטרור של ארה"ב משנת 2017.

בחיזבאללה הכחישו את הדיווחים על כך שנבחר יורש לנסראללה. בהצהרה רשמית שפרסם הלילה ארגון הטרור נכתב: "החדשות שהופצו בעניין זה חסרות כל ערך, ולא ניתן להתבסס עליהן עד שתפורסם הצהרה רשמית על-ידי הנהגת הארגון".

 

 

נסראללה האשם ספי א-דין מבצע סדר חדש מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}