ג' תשרי התשפ"ה
05.10.2024
אירוע של תקווה

בניו יורק זוכרים את החטופים: מיצג תמונות מרגש

אירוע מיוחד התקיים בימים האחרונים לזכר הנופלים ב-7 באוקטובר, אירוע של אחדות, זיכרון ותקווה. האירוע שימש כהזדמנות לקהילה היהודית, בארץ ובתפוצות, להתחבר זה לזה בזמנים קשים, לזכור את הקורבנות ולשלוח מסר ברור של תקווה

בניו יורק זוכרים את החטופים: מיצג תמונות מרגש
ההמונים באירוע שירה צילום: באדיבות המצלם

בסוף השבוע האחרון התקיים אירוע מיוחד בקרונקסון, בצפון מדינת ניו יורק, ע״י ארגון 'נחל נובע' (www.nachalnovea.life) לזכרם של הנופלים ונרצחי נובה. האירוע נועד לא רק להנציח את זכרם של הקורבנות, אלא גם לחזק את הקשר בין הקהילות היהודיות ולהפיץ מסר של אחדות, קבלה הדדית ואהבה. האירוע חיבר בין מגוון משתתפים מכל קצוות החברה היהודית, ושם דגש על הערכים המשותפים לכולם – שלום, אחווה וחיזוק רוחני בימים קשים אלה.

האירוע לזכרם של הנופלים צילום: ארגון נחל נובע

במהלך האירוע בו השתתפו כ-700 איש, הופיעו אמנים מגוונים מכל תחומי המוזיקה והתרבות היהודית, והמוזיקה זרמה ברצף לאורך כל האירוע. בנוסף להופעות, התקיימו סדנאות מעשירות ומגוונות שהציעו למשתתפים חוויות רוחניות ותרבותיות. אחד החלקים המרכזיים באירוע היה מיצג תמונות מרגש, שבו הוצגו תמונותיהם של הנופלים והחטופים מה-7 באוקטובר. המיצג עורר השראה ורגעי התבוננות, והזכיר לכולם את פניהן של הקורבנות ואת המחיר הכבד ששולם.

לאורך האירוע נשמעו הרצאות מפי דמויות מובילות במאבק באנטישמיות בארצות הברית ובעולם, ביניהן הפעיל החברתי שבת קסטנבאום שהיה דמוקרטי, שהפך לרפובליקני ועוד אישים בולטים בתחום, כולל יסמין מגל, בת דודתו של עומר נאוטרה, אחד החטופים. הרצאות אלו חידדו את הצורך בהתגייסות גלובלית למאבק באנטישמיות והדגישו את הקשר בין הזיכרון והזהות היהודית לבין המאבק על צדק והגנה על קהילות יהודיות ברחבי העולם.

שיא האירוע התרחש במוצאי שבת, בטקס ההבדלה המיוחד שנערך בהשתתפותו של הזמר והיוצר יהודה גרין. במהלך הטקס, כל אחד מהמשתתפים אחז בידו תמונה של אחד מהחטופים, והטקס לווה בסרטון וידאו מיוחד שנועד להפיץ אור, תקווה וחיזוק למשפחות החטופים והנופלים. המסר שהועבר היה חזק וברור: "אנו אתכם לעד! אוהבים, מחבקים, מתפללים ושולחים כוחות", תחושת האחדות והאהבה הורגשה היטב באוויר, כשהמשתתפים איחלו יחדיו לחזרתם המהירה והבטוחה של החטופים.

האירוע שימש כהזדמנות לקהילה היהודית, בארץ ובתפוצות, להתחבר זה לזה בזמנים קשים, לזכור את הקורבנות ולשלוח מסר ברור של תקווה, עמידה משותפת ונחישות להמשיך הלאה מתוך כוח רוחני ואמונה.

חטופים ניו יורק מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}