כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
רב הנסתר

מה עלה בגורלו של סינוואר? התמונה שהעצימה את השאלות

תמונה של הרמטכ"ל הרצי הלוי שהופצה הערב על ידי דובר צה"ל, הציתה מחדש את הדיון מה עלה בגורלו של רב המרצחים העומד בראש ארגון הטרור חמאס ואת שאלת מיליון הדולר: סינוואר חי או מת?

מה עלה בגורלו של סינוואר? התמונה שהעצימה את השאלות
תמונת הרמטכ"ל ומאחוריו עץ הבכירים עם סימן השאלה על סינוואר צילום: דובר צה"ל

בישראל עדיין לא בטוחים מה עלה בגורלו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר. מה שמלמד על כך יותר מכל זה סרטון של הרמטכ"ל, הרצי הלוי, שהופץ הערב (ראשון) על ידי דובר צה"ל, מהערכת מצב שקיים הלוי בזמן התקיפה בחודידה. מאחורי גבו של הרמטכ"ל ניתן להבחין בתמונתם של בכירי הטרור שישראל חיסלה, ועל תמונתו של סינואר מופיע סימן שאלה. 

הרמטכ״ל בהערכת מצב בזמן התקיפה בתימן: אנחנו יודעים להגיע רחוק, יודעים להגיע גם יותר רחוק, ולתקוף שם מדויק צילום: דובר צה״ל

בישראל, כידוע, בוחנים בשבועות האחרונים מה מצבו של מנהיג חמאס, שמוגדר מנותק קשר. הדיווח על כך שמנהיג חמאס מוגדר ככזה הופץ בשבוע שעבר, קביעה שגרמה לבדיקה בישראל אם הוא אכן נהרג. דובר צה"ל נשאל אם ידוע מה עלו בגורלו של סינוואר, והוא השיב בקצרה: כי הוא "לא יכול לאשר ולא להכחיש, אין לי מידע שהוא מת".

ב-ynet פורסם כי לפני מספר שבועות הפציצה ישראל מתחם מנהרות אחרי שעלו חשדות כי מנהיג חמאס סינוואר נמצא שם. סינוואר, חי או מת, לא אותר במנהרות בסריקות צה"ל שנערכו שם לאחר מכן. מאז אותה הפצצה סינוואר מנותק קשר, לפחות לפי הידוע לישראל. מאותה התקיפה הוא גם לא הופיע מחדש.

במערכת הביטחון הדגישו כי אין מידע התומך בכך שסינוואר נפגע או שאינו בין החיים. מנגד, אתמול דיווחה רשת "אל-ערביה" הסעודית כי אחרי חיסולו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, שינה סינוואר את מיקומו בעזה. עוד נמסר כי בימים האחרונים שינה חמאס את מעגלי האבטחה של מנהיג ארגון הטרור ברצועה.

צה"ל הרצי הלוי יחיא סינוואר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}