כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
עבר אפל

דרמה במדינה שבמרכז אירופה: מפלגה בעלת שורשים נאציים זכתה במירב הקולות

"מפלגת החירות" האוסטרית, קיבלה על פי הסקרים 29.1% מהקולות. מפלגתו של הקנצלר המכהן קארל נהאמר הגיעה למקום השני (26.3%), אך איבדה מכוחה. למרות שזכתה ברוב הקולות

דרמה במדינה שבמרכז אירופה: מפלגה בעלת שורשים נאציים זכתה במירב הקולות
הבית בו נולד היטלר באוסטריה צילום: דב גילהר כאן חדשות

"מפלגת החירות", מפלגה בעלת שורשים נאציים ניצחה בבחירות הכלליות שנערכו היום (ראשון) באוסטריה. על פי מדגמי הטלוויזיה מפלגת FPO עם העבר הנאצי מקבלת 29.1% מסך קולות הבוחרים.

מפלגתו הנוצרית דמוקרטית של הקאנצלר המכהן קארל נהאמר ("מפלגת העם האוסטרית") במקום השני עם 26.3% מהקולות, 11% נמוך יותר מאשר בבחירות הקודמות שנערכו ב-2019. למקום השלישי הגיעה המפלגה הסוציאל דמוקרטית עם 20.9% מהקולות.

דוב גיל-הר מדווח בכאן חדשות, כי המנצחת בבחירות "מפלגת החירות" מזוהה עם הקצה הימני ביותר של המפה הפוליטית האוסטרית. אנטון ריינטאלר מנהיגה הראשון של המפלגת שנוסדה ב-1956 היה בעברו חבר המפלגה הנאצית וחבר ברייכסטאג של גרמניה הנאצית. יורג היידר שהנהיג אותה בשנות השמונים והתשעים כונה "נכדו הרוחני של היטלר".

מנהיג מפלגת ה-FPO הוא הרברט קיקל, שהפחיד מההגירה המוסלמית. קיקל רוצה בדומה להונגריה לאסור כליל כניסה של מהגרים מוסלמים, ומכנה את מרכזי קליטת המהגרים, מרכזי עזיבה.

למרות ש"מפלגת החירות" קיבלה את מרבית הקולות, צפוי הנשיא אלכסנדר ואן דר בלן, לתת לקנצלר המכהן קארל נהאמר את המנדט להקים שוב ממשלה. הוא יוכל לפנות שמאלה אל היריבים הסוציאל דמוקרטים, או ימינה ל"מפלגת החירות". ה-FPÖ כבר כיהנה פעמיים בממשלות העבר אבל הקנצלר נהאמר פסל את היו"ר שלה קיקל אישית.

אוסטריה נאצים אלכסנדר ואן דר בלן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}