כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
דרמה פוליטית

נתניהו וסער הכריזו: הימין הממלכתי חוזרת לממשלה, סער - שר בלי תיק

נתניהו: "אני בטוח שתהיה לסער תרומה משמעותית לניהול המלחמה". סער: "הגעתי למסקנה כי אין תוחלת בהמשך הישיבה באופוזיציה, במצב בו עמדות רוב חבריה בנושא המלחמה, שונות ואף רחוקות מעמדותי"

נתניהו וסער הכריזו: הימין הממלכתי חוזרת לממשלה, סער - שר בלי תיק
נתניהו וסער צילום: חיים צח/ לע״מ

דרמה פוליטית: ראש הממשלה נתניהו ויו"ר הימין הממלכתי ח"כ גדעון סער, מסרו לפני זמן קצר (ראשון) הצהרה משותפת לתקשורת, בה הכריזו על צירופו של סער לממשלה כשר ללא תיק וכחבר הקבינט המדיני ביטחוני.

ברקע ההסלמה הביטחונית שהולכת וגוברת בימים האחרונים, בפרט אחרי חיסולו של מזכ"ל חיזבאללה, נתניהו לא מעוניין לפטר את שר הביטחון יואב גלנט בשלב זה. 

נתניהו: "עם פרוץ המלחמה, פעלתי מיד להקים ממשלה רחבה ויציבה ככל האפשר. לכן, הערכתי מאוד את הצטרפותם לממשלה של בני גנץ וגדעון סער, והצטערתי כשהם עזבו. 

"מאותה סיבה, אני מעריך את העובדה שגדעון סער נענה לבקשתי והסכים היום לחזור לממשלה. מהלך זה תורם לאחדות בתוכנו, ולאחדות מול אויבינו. 

"בדיוני הקבינט המדיני-ביטחוני התרשמתי מאוד מראייתו הרחבה של גדעון סער, ומיכולתו להציע פתרונות יצירתיים בעיות סבוכות. לא אחת ראינו עין בעין את המהלכים שיש לבצע.

"זה לא סוד שהיו בנינו בעבר מחלוקות, אבל מאז השבעה באוקטובר שנינו שמנו מאחורינו את כל משקעי העבר.

"כך היה כשגדעון סער הצטרף לממשלה באוקטובר, וכך גם יהיה כשגדעון חוזר היום לממשלה ולקבינט המדיני-ביטחוני. אנחנו נעבוד יחד, שכם אל שכם, ואני מתכוון להיעזר בו בפורומים המשפיעים על ניהול המלחמה.

"גדעון, אני מעריך מאוד את החלטתך. אתה מתעלה לגודל השעה ומתעלם מכל שיקול אחר. בימים גורליים אלה, אני בטוח שתהיה לך תרומה משמעותית לניהול המלחמה ותרומה משמעותית למדינה שלנו״.

יו״ר הימין הממלכתי ח״כ גדעון סער: "הימים הקשים והמאתגרים וגם הסכנות אינם מאחורינו. מרחבי אי הוודאות משמעותיים. יהיה קשה לפני שיהיה טוב. בשעה זו חשוב לחזק את ישראל, את ממשלתה ואת האחדות והלכידות בה. 

"על כן, נעתרתי לבקשת ראש הממשלה נתניהו להצטרף לממשלה ולתרום לעבודתה במוקדי קבלת ההחלטות מניסיוני ומיכולותי. זהו המעשה הפטריוטי והנכון לעשות כעת. 

"אני מצטרף לממשלה בשלב זה ללא הסכם קואליציוני – אבל עם השקפת עולם סדורה ועם גישה פטריוטית עזה למען עמנו. 

"עם ראש הממשלה בנימין נתניהו היו לי בעבר שנים של יחסי עבודה ושיתוף פעולה קרובים וטובים מאוד והיו גם שנים של קרע פוליטי ואישי. האמינו לי, אזרחי ישראל האהובים, מהבוקר של השבת ב-7 באוקטובר – זה חסר כל משמעות בעיניי. בממשלה הנוכחית עבדנו ביחד באופן ענייני וללא משקעים. שמרנו על קשר גם לאחר מכן. השיחות בינינו התמקדו במלחמה, על היבטיה השונים. מצאנו מכנה משותף רחב. אני מאמין שנוכל לעבוד יחד שכם אל שכם, בלי מחיצות, למען ישראל וביטחונה. 

"במצב הנוכחי, ולאחר ששקלתי את הדברים הגעתי למסקנה כי אין תוחלת בהמשך הישיבה באופוזיציה, במצב בו עמדות רוב חבריה בנושא המלחמה, שונות ואף רחוקות מעמדותי. זוהי עת בה חובתי לנסות ולתרום ליד שולחן קבלת ההחלטות. 

"בימים האחרונים הפגינה הממשלה בראשות נתניהו עוז-החלטה ראוי לציון. צה"ל פעל באופן מושלם. גם בהמשך המלחמה נידרש לנחישות לצד שיקול-דעת. 

"אין לפנינו החלטות קלות. אלא רק החלטות קשות. אני מאמין שאם נדע לעמוד איתן, אם נשכיל להחליט נכון – נבטיח את עתיד ישראל. אף אחד לא יצליח לדחוק אותנו מארצנו היחידה".

בנימין נתניהו גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}