כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
בתגובה לירי הטילים

מסר לאיראן: תקיפה ישראלית דרמטית נגד יעדי החות'ים בתימן, נמל חודיידה בוער

חיל האוויר הישראלי תקף לפני זמן קצר תשתיות קריטיות באזור שבשליטת המורדים החות'ים בתימן, בתגובה לשיגורים לעבר ישראל בימים האחרונים. "הותקפו מטרות של שלטון הטרור בתימן כ-1,800 ק״מ מגבול ישראל", נמסר מדו"צ

מסר לאיראן: תקיפה ישראלית דרמטית נגד יעדי החות'ים בתימן, נמל חודיידה בוער
זירת התקיפה צילום: צילום מסך

דובר צה"ל מאשר לפני זמן קצר כי חיל האוויר תקף תשתיות חשובות בתימן בתגובה לשיגורים של החת'ים לעבר ישראל בימים האחרונים.

מדובר צה"ל נמסר: חיל האוויר תקף מטרות של שלטון הטרור החות׳י בתימן כ-1,800 ק״מ מגבול ישראל - מסר חד לאיראן על יכולותיה של ישראל במרחב.

התקיפה בתימן צילום: רשתות ערביות

בהודעה נאמר כי במבצע אווירי רחב היקף היום (ראשון), עשרות כלי טיס של חיל האוויר בהם מטוסי קרב, מטוסי תדלוק ומודיעין תקפו בהכוונת אגף המודיעין מטרות בשימוש צבאי של שלטון הטרור החות׳י במרחבים ראס עיסא וחודידה שבתימן.

עוד נאמר בהודעה של דו"צ כי צה"ל תקף תחנות כוח ונמל ימי, אשר משמשים לייבוא נפט. באמצעות התשתיות והנמלים שהותקפו, השלטון החות׳י מעביר אמצעי לחימה איראנים לאיזור, ואספקה לצרכים צבאיים, ובכך גם נפט. התקיפה בוצעה בתגובה למתקפות האחרונות שביצע השלטון החות׳י לעבר מדינת ישראל. 

עוד נמסר, כי "לאורך השנה האחרונה, שלטון הטרור החות׳י פועל בהכוונה ובמימון איראני ובשיתוף פעולה עם המיליציות העיראקיות, על מנת לפגוע במדינת ישראל, לערער את הסדר האיזורי ולשבש את חופש השיט העולמי. צה״ל נחוש להמשיך לפעול ולפגוע בכל מי שמהווה איום על אזרחי מדינת ישראל, ובכל מרחק בו יידרש".

התקיפה בתימן צילום: רשתות ערביות

כזכור, אמש נורה טיל קרקע-קרקע מתימן, שיורט בהצלחה מחוץ לגבולות המדינה והפעיל אזעקות באזורים רבים ברחבי ישראל. הטיל היה השני שנורה על ידי החות'ים בשלושת הימים האחרונים. מאז אותו שיגור טיל לפני כשבועיים, עד היום לא נרשמה תגובה ישראלית נגד ארגון הטרור, ששולט בחלק מתימן.

זירת התקיפה צילום: רשתות ערביות

שלושה טילים בליסטיים ששוגרו מתימן לישראל לא זכו עד כה לתגובה, אך מתברר שמבחינת ישראל "הפנקס פתוח והיד רושמת". ערוץ אל-ערביה דיווח ממקורותיו שעל ידי התקיפה בתימן, ישראל מעוניינת להעביר לאיראן את המסר שהיא יכולה לתקוף גם בעומק איראן.

תימן המורדים החות'ים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}