כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
מבצע סדר חדש

האמריקאים מתוסכלים: נתניהו קובע את סדר היום ולא ביידן

רשת NBC מדווחת כי נתניהו, קובע את סדר היום במזרח התיכון ולא ביידן וזה מתסכל את ארצות הברית. ארצות הברית נראתה חסרת אונים ואפילו לא רלוונטית בימים האחרונים, כאשר נתניהו התנער מפניותיו של הנשיא ג'ו ביידן והמשיך בהתקפות

האמריקאים מתוסכלים: נתניהו קובע את סדר היום ולא ביידן
התמונה של נתניהו מאשר את הפעולה בלבנון. צולמה חצי שעה לפני נאומו באו"ם צילום: באדיבות המצלם

התנהלות ישראל בחודשים האחרונים בצפון וחיסול נסראללה בהוראת ראש הממשלה נתניהו, קבע את סדר היום במזרח התיכון בחודשים האחרונים, הבית הלבן מתוסכל שאינו מסוגל לעצב אירועים או למנוע סכסוך במזרח התיכון.

גורמים רשמיים בממשל ביידן חשו שהם "מסונוורים" מהתקיפות האוויריות הישראליות ביום שישי בדרום ביירות, שחיסלו את חסן נסראללה, ובכירים אחרים בחיזבאללה, כך דיווחה רשת NBC. 

בימים שלפני המתקפות האחרונות בלבנון, מזכיר המדינה אנטוני בלינקן עבר באינטנסיביות בין משלחות בניו יורק במהלך מושב העצרת הכללית של האו"ם, בניסיון לגבש הפסקת אש בת 21 יום בין ישראל לחיזבאללה.

ממשל ביידן היה כל כך בטוח בהצלחת הנסיונות, עד שבכיר בממשל שתדרך את הכתבים אמר ששני הצדדים הסכימו. בכירים אמריקאים ואירופאים האמינו שהם מתקרבים לעסקה אפשרית, אבל אז הגיעו תמונות של עשן רב שעולה מעל דרום ביירות אחרי חיסול נסראללה.

הנשיא ביידן, מנהיגים בכירים בפנטגון ובכירים אחרים ברחבי הממשל זעמו מהעיתוי של החיסול, כך אמרו גורמים אמריקאים.

גורם ישראלי בכיר אמר לרשת NBC כי בישראל מקווים שחיסול נסראללה יבטל את הצורך לבצע פלישה קרקעית ללבנון, אך אמר שישראל תנצל את המומנטום שיש לה כעת.

הבכיר הישראלי הבכיר הביע תודה על התמיכה שסיפקה ארצות הברית בהגנה על ישראל מפני טילים ששוגרו מאיראן באפריל, אך אמר שישראל היא היחידה שנלחמת בפועל נגד כוחות הרשע.   

חיזבאללה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל ראש הממשלה נתניהו הנשיא ביידן מבצע חיצי הצפון מבצע סדר חדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}