כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
מעצמת הבריאות

היערכות מקיפה של כללית לחגי תשרי ב-15 מרכזים רפואיים

כללית, מעצמת הבריאות המפעילה 15 בתי חולים בפריסה ארצית, מקיימת מבצע היערכות מיוחד לחגי תשרי במטרה לאפשר למטופלים ולבני משפחותיהם לחוות את ימי החג באווירה יהודית, שמחה ומרוממת גם בזמן אשפוזם

היערכות מקיפה של כללית לחגי תשרי ב-15 מרכזים רפואיים
כללית צילום: יח"צ

בהתאם להנחיות רב כללית, הרב מנחם לפקיבקר, בתי הכנסת בכל בתי החולים נערכו לקלוט את החולים ובני משפחותיהם לתפילות חגיגיות, כאשר מחלקת דת וכשרות של כללית דאגה לצייד את כל בתי החולים בצרכי החג, כולל מחזורים במגוון נוסחים, שופרות, טליתות, כיפות.

כבר בפתח הבניינים, יוכלו הבאים בשערי המרכזים הרפואיים להתעדכן בעזרת מודעות צבעוניות שנתלו על לוחות המודעות, על כל המידע הנחוץ להם בחגים.

בבתי החולים של כללית יפעלו מניינים בהם יתקיימו תפילות ראש השנה ויום כיפור עם חזנים ובעלי תפילה מיוחדים. במחלקות השונות תורגש אווירת חג, כאשר קערות עם סימני ראש השנה יחולקו במחלקות ויוגשו למטופלים ובני משפחותיהם יחד עם ארוחות החג. לקראת יום כיפור, בתי החולים נערכו במיוחד עבור חולים שמותר להם לשתות מים בשיעורים, כולל הדרכה הלכתית ומעקב רפואי קפדני. זמני הסעודות בבתי החולים הותאמו במיוחד לסעודות המפסקת וסעודת צאת יום הכיפורים, כדי לאפשר לחולים שיכולים לצום לעשות זאת בצורה נוחה ובטוחה.

צוות מחלקת דת וכשרות עושים לילות כימים כדי שכל אדם השוהה בחג במרכזים הרפואיים, בין אם מטופל, בן משפחה או איש צוות, יחוש את אווירת החג ויוכל לקבל את כל הדרוש לו כדי לקיים בהידור את ההלכות והמנהגים הקשורים לכל חג וחג.

בנוסף, יוקמו סוכות רחבות ידיים בכל בתי החולים לקראת חג הסוכות, כאשר גם מי שאינו יכול לצאת ממחלקתו יוכל לקבל סט של ארבעת המינים כדי לקיים את המצווה. הרב מנחם לפקיבקר הדגיש: "בכללית עושים מאמץ מיוחד להעניק למטופלים את תחושת החג גם במהלך האשפוז, מתוך אחריות למטופלים ובני משפחותיהם שיאלצו לעשות את החגים ומועדי ישראל במסגרת בית החולים."

גם בחג שמחת תורה ייערכו הקפות בבתי החולים, כאשר הרבנים יעברו בין המחלקות כדי לשמח את החולים ולתת להם את ההרגשה שהם חלק מהשמחה הכללית של עם ישראל עם התורה. הרב אברהם קונסקי, מנהל המחלקה החרדית בכללית, ציין: "ההכנות המיוחדות של כללית לחגים נועדו להבטיח שמטופלינו יוכלו לקיים את כל מצוות החג תוך שמירה מלאה על בריאותם והנחיות הרופאים."

עוצמתה של כללית באה לידי ביטוי בפריסה הרחבה שלה, כאשר בכל אחד מ-15 בתי החולים שלה – ביניהם סורוקה, בילינסון, כרמל והעמק – ניתן דגש מיוחד על טיפולים רפואיים מתקדמים, מכשור רפואי חדיש ומוביל לצד אחריות על כלל הצרכים של המטופלים ובני משפחותיהם גם בתקופת חגי תשרי.

כללית שירותי בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}