כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
שיר נאצי בהלוויה

המפלגה שמוחרמת על ידי היהודים באוסטריה עשויה לנצח

שיר שאומץ על ידי האס. אס. בשנת ה-30, נשמע בהלוויה שנערכה בבירת אוסטריה בסוף השבוע. הערכה: "מפלגת החירות" האנטישמית המוחרמת על ידי הקהילה היהודית וישראל עשויה לנצח בבחירות

המפלגה שמוחרמת על ידי היהודים באוסטריה עשויה לנצח
הבית בו נולד היטלר באוסטריה צילום: דב גילהר כאן חדשות

ערב הבחירות חשף העיתון האוסטרי ״דר סטנדרט״ כי בהלוויה שהתקיימה בוינה בסוף השבוע, לחבר במפלגת החירות, מפלגת הימין הקיצון FPÖ, שרו המלווים שיר עם נאצי.

דוב גיל-הר דיווח בכאן חדשות, כי שלושה חברים בכירים במפלגה גם השתתפו בהלוויה שבה הושר השיר "Wenn alle untreu werden" (כשכולם הופכים לבלתי נאמנים). מקורו של השיר בשנת 1814 אך הוא זכה לתהילה בתקופת הנאצים.

"דר סטנדרד" פרסם סרטון שבו נראים משתתפים בהלוויה בבית קברות, עומדים ליד קבר שרים את השיר שכתב ​​מקס פון שנקנדורף (משורר פרוסי בן המאה ה 18). השיר אומץ על ידי ה-SS הנאצי כשיר המבטא נאמנות למפלגה. המילים כוללות שורה עם ביטוי שמתרגם ל "רוצה להטיף ולדבר על הרייך הגרמני הקדוש".

הסטנדרט דיווח כי ממפלגת החירות השתתפו בהלוויה הפוליטיקאים מרטין גראף, האראלד סטפן ונורברט נמת', אך לא ניתן לקבוע אם הם עצמם שרו עם הקהל את השיר. התאחדות הסטודנטים היהודים באוסטריה אמרה כי דיווחה על התקרית למשטרה וכינתה אותה "אות אזעקה לאוסטריה".

"מפלגת החירות" האנטישמית עשויה לזכות היום בבחירות הכלליות באוסטריה, וחלילה גם להקים את הממשלה הבאה. היא מוחרמת בידי הקהילה היהודית, שגרירות ישראל ומשרד החוץ הישראלי בגלל עברה הנאצי, ועמדותיה הקיצוניות.

אוסטריה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}