כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
בשיחה עם בלינקן

יורש העצר הסעודי: "לא אכפת לי מהסוגיה הפלסטינית"

יורש העצר הסעודי אמר בפגישה עם שר החוץ האמריקני בלינקן כי לא אכפת לו באופן אישי מהסוגייה הפלסטינית, אך הדגיש: "לעם שלי כן אכפת, אז אני חייב להבטיח שתהיה לזה משמעות"

יורש העצר הסעודי: "לא אכפת לי מהסוגיה הפלסטינית"
מוחמד בן סלמאן צילום: משרד החוץ הסעודי

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן סיפק אמירה חריגה ומפתיעה בשיחה שקיים עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בסעודיה בינואר, כאשר אמר כי לא אכפת לו באופן אישי מהסוגייה הפלסטינית, כך דווח במגזין "האטלנטיק".

בלינקן שאל את בן סלמאן אם הוא יוכל לקבל מצב שבו צה"ל יכנס לעיתים לפעולות ברצועת עזה אחרי חתימה על נורמליזציה. בן סלמאן השיב: "הם יכולים להיכנס כל חצי שנה, שנה, אבל לא ישר אחרי שאני חותם על משהו כזה".

בן סלמאן המשיך: "70% מהאוכלוסייה שלי צעירה ממני. רבים מהם מעולם לא שמעו יותר מדי על הסוגיה הפלסטינית. האם אכפת לי באופן אישי מהבעיה הפלסטינית? לא אכפת לי, אבל לעם שלי כן אכפת, אז אני חייב להבטיח שתהיה לזה משמעות". 

לפני מספר שבועות דווח כי יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, אמר בפגישתו עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן: "לא נלך לנורמליזציה עם ישראל, ללא מחויבות אמיתית מצדה לתהליך השלום עם הפלסטינים".

דיפלומט ערבי מאחת ממדינות האזור אמר לרועי קייס בכאן חדשות, כי הרשות הפלסטינית וסעודיה סיכמו להיות בתיאום לגבי הנוסחה המקובלת, כשסוגיית הנורמליזציה תבשיל ותהיה רלוונטית. כרגע לאור המשך הלחימה בעזה והבחירות לנשיאות ארה"ב בנובמבר זה לא נראה בהישג יד.

מוחמד בן סלמאן מלחמת חרבות ברזל אנתוני בלינקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}