כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
החיסול הדרמטי בביירות

ראש המועצה המבצעת ובן דודו של נסראללה: זה המחליף המיועד

לפי ההערכות, בעקבות חיסולו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, בן דודו האשם ספי א-דין צפוי להנהיג את ארגון הטרור. א-דין הוא ראש המועצה המבצעת של הארגון וחותנו של קאסם סולימאני

ראש המועצה המבצעת ובן דודו של נסראללה: זה המחליף המיועד
האשם ספי א-דין צילום: ויקיפדיה

ברחבי העולם מנסים לשער מי צפוי להחליף את מזכ"ל חיזבאלה חסן נסראללה שחוסל בתקיפה ישראלית בביירות. המועמד המוביל לתפקיד לפי ההערכות, הוא לא אחר מבן דודו של נסראללה. 

גורם בכיר בחיזבאללה אמר ל"רויטרס", כי ראש המועצה המבצעת של ארגון הטרור האשם ספי א-דין נותר בחיים. א-דין הוא לא רק בן דודו של נסראללה, אלא גם חותנו של הבכיר האיראני המחוסל קאסם סולימנאי. 

ברשתות הערביות דיווחו כי ספי א-דין מיועד לרשת את נסראללה עוד משנת 1994, כשנקרא על ידו לחזור ללבנון מלימודיו באיראן, כדי לקבל את נשיאות המועצה המבצעת של חיזבאללה, כך לפי "ווינט". 

א-דין נמצא ברשימת הטרור של ארה"ב משנת 2017. בשנים האחרונות הוא אחראי באופן ישיר לפעולות השונות של חיזבאללה, ובשלושת העשורים האחרונים הוא מנהל את הסוגיות היומיומית בארגון. 

לפני ימים אחדים, במסגרת הלוויה של כמה הרוגים מארגון הטרור, אמר: "הפצועים יחזרו לג'יהאד כדי להמשיך את הדרך. אנו אומרים לאויב – אם המטרה שלך לעצור את התמיכה בעזה, היה מודע לכך שהתמיכה תגדל בעוצמה ותתקדם".

מבצע סדר חדש מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון חסן נסראללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}