כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
ניצלו חלון הזדמנויות

דיווח: ישראל עקבה אחר נסראללה חודשים לפני החיסול

הניו יורק טיימס מדווח כי ישראל עקבה אחר נסראללה במשך חודשים לפני ההתנקשות. צה"ל החליט לתקוף את מנהיג חיזבאללה מכיוון שבישראל ידעו שיש אפשרות נדירה לפני שיעלם למקום אחר

דיווח: ישראל עקבה אחר נסראללה חודשים לפני החיסול
נסראללה מול תומכיו לפני החיסול צילום: צילום מסך

בישראל היו מודעים למקום הימצאו של חסן נסראללה במשך חודשים והחליטו לחסל אותו בשבוע האחרון מכיוון שהם האמינו שיש להם רק חלון הזדמנויות קצר לפני שמנהיג חיזבאללה ייעלם שוב למקום אחר, כך לפי שלושה בכירים במערכת הביטחון בישראל ששוחחו עם הניו יורק טיימס.

יותר מ-80 פצצות הוטלו במשך מספר דקות כדי להרוג אותו. פעילי חיזבאללה מצאו וזיהו את גופתו של נסראללה בתחילת יום שבת, יחד עם גופתו של מפקד צבאי בכיר של חיזבאללה, עלי כראכי.

המבצע תוכנן מוקדם יותר השבוע, בזמן שבישראל שוחחו עם האמריקאים על האפשרות להפסקת אש בלבנון, ולפני שנתניהו עזב את ישראל לנאום בארצות הברית.

ה"ניו יורק טיימס" פרסם כי תקיפת המפקדה המרכזית של חיזבאללה בדאחייה, שבה שהה נסראללה, התרחשה אחרי שישראל קיבלה מידע על כך שהוא כינס "ישיבת הנהגה" במתקן התת-קרקעי.

גורמים ישראלים אמרו לעיתון שסוכנויות המודיעין הישראליות היו מודעות למתקן התת-קרקעי, שממוקם מתחת לבנייני מגורים, וישראל הורתה על תקיפות אוויריות על סמך מידע בזמן אמת שהצביע על כך שנסראללה נמצא שם.

מבצע סדר חדש מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון נסראללה חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}