כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
בלימת סיוע איראני

צה"ל מטיל סגר צבאי על לבנון: מיליון ברחו מבתיהם

לאחר חיסול נסראללה בדאחייה ביום שישי, ביממה האחרונה הותקפו דחפורים שניסו לשקם את מעברי הגבול עם סוריה - כדי למנוע הגעת חימוש איראני. במסגרת הסגר תתאפשר תנועה אזרחית, אך אם למשל תגיע אונייה מאיראן היא תיבלם

צה"ל מטיל סגר צבאי על לבנון: מיליון ברחו מבתיהם
תקיפה ישראלית בדרום לבנון צילום: David Cohen/Flash90

צה"ל הטיל סגר צבאי על לבנון כדי למנוע חימוש של חיזבאללה מסוריה ומאיראן: ביממה האחרונה, מאז חיסול חסן נסראללה ברובע הדאחייה בביירות, צה"ל תקף מהאוויר דחפורים לבנוניים שניסו לשקם את ששת מעברי הגבול היבשתיים בין לבנון לסוריה, שכבר הופצצו על-ידי חיל האוויר באמצע השבוע. בנוסף, צה"ל הודיע רשמית ללבנון כי לא יאפשר נחיתת מטוסים בביירות שמגיעים מסוריה או מאיראן, כפי שקרה הבוקר, כך דווח ב-Ynet.

על פי הדיווח, במסגרת הסגר, תתאפשר תנועה אזרחית. עם זאת, אם למשל תגיע אונייה מאיראן היא עשויה להיבלם מול חופי לבנון. עד כה הוטלו בשבוע האחרון על-ידי חיל האוויר כ-3,500 חימושים בלבנון.

לפי צה"ל, התקיפות יתעצמו בימים הקרובים: "יש עוד יכולות לגרוע מחיזבאללה ועוד הפתעות שאנחנו מכינים. טוב שהלחימה לא נעצרה. המטרה היא להחליש את חיזבאללה ככל הניתן, ויש בו כעת מהומה וערעור גדול. כעת אנו ממוקדים בחניקת חיזבאללה עם מוכנות מלאה מול איראן ושלוחיה, כולל המיליציות בסוריה".

יואב זיתון דיווח, כי בצה"ל יש מי שמעריך שיורשו של נסראללה לא יהיה דמות אחת, אלא מספר גורמים שיחלקו ביניהם את תפקידו, וזאת לאור הניסיון הרב שצבר: "יש למחוסלים בצמרת חיזבאללה כבר מחליף שלישי ורביעי, וגם אותם אנחנו למדים כדי לחסל גם אותם" אמרו בצה"ל.

יש כעת כמיליון עקורים לבנונים מחוץ לבתיהם. בצבא אומרים כי "לחיזבאללה הייתה הערכת מצב שגויה. בחרנו בשיטה שמביאה אותנו לתוצאה הקיימת, לחיזבאללה יש עוד יכולות אבל עד כה הוא הוציא עשירית אל הפועל ממה שתכנן בגלל שעיוורנו אותו".

 

 

 

חיזבאללה נסראללה מבצע חיצי הצפון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}