כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
סיכום חדשות השבת

נסראללה חוסל בדאחייה; טיל יורט מתימן; מכה לכלכלה הישראלית

מטוסי קרב של חיל האוויר הטילו יותר מ-80 פצצות על הבונקר של נסראללה - וחיסלו אותו | לפי דיווחים סינוואר שינה את מיקומו בעקבות החיסול | טיל הקרקע-קרקע יורט על ידי מערכת "חץ" | סיכום חדשות השבת

נסראללה חוסל בדאחייה; טיל יורט מתימן; מכה לכלכלה הישראלית
נסראללה צילום: שאטרסטוק

סיכום חדשות השבת: 

● דרמה בלבנון: מטוסי קרב של חיל האוויר יותר מ-80 פצצות על הבונקר של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה – במשקל ממוצע של טון חומר נפץ לפצצה – וחיסלו אותו. יחד איתו חוסל מפקד מרחב הדרום של הארגון עלי כרכי.

● סוכנות הידיעות האיראנית "מהר" אישרה כי לצד חסן נסראללה חוסל גם מפקד גיס לבנון וסוריה בכוח קודס של משמרות המהפכה - עבאס נילפרושאן.

● דובר צה"ל הודיע לאחר החיסול של נסראללה על שינוי בהנחיות פיקוד העוקף - לפיהן יהיה אסור לערוך התכנסויות של מעל 1,000 איש ב"אזורים שונים במרכז". מדובר בגוש דן, אזור השרון, השומרון ואזורים נוספים.

● התרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו בשורת יישובים בשומרון ובבנימין, בהם עפרה, כוכב יעקב, תל ציון, מעלה מכמש, טלמון, פסגות ובית אל. במקביל, עשרות רבות של רקטות שוגרו לצפון.

● חברת דירוג האשראי הבינלאומית Moody’s הודיעה אמש (ו׳) על הורדת דירוג האשראי של מדינת ישראל מרמה של A2 לרמה של Baa1 (מקביל לרמה של +BBB) עם תחזית שלילית.

● טיל קרקע-קרקע ששוגר מתימן יורט על-ידי מערכת "חץ" מחוץ לגבולות המדינה. המועצה המקומית צור הדסה עדכנה כי אחרי יירוט הטיל ששוגר מתימן חלקי רסיסים נפלו במספר נקודות ביישוב.

● הרמטכ"ל הלוי אישר תוכניות להמשך התקיפות בלבנון. בסיום הערכת המצב אמר כי "נסראללה הרג אזרחים ישראלים ללא הבחנה, הוא רצה שהמלחמה הזו תסתיים בהשמדת מדינת ישראל. אנחנו דאגנו שזה לא יקרה. אותו הרגנו, ואנחנו נמשיך להתחזק".

● בעקבות הערכת מצב, הוחלט על גיוס של שלושה גדודי מילואים ל"משימות מבצעיות וחיזוק ההגנה בפיקוד המרכז". ההחלטה נעשתה על רקע חשש מהסלמה ביהודה ושומרון.

מלחמת חרבות ברזל סיכום חדשות השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}