כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
המזרח התיכון בהלם

"סדר חדש": ישראל התנקשה בחייו של נסראללה בלב הדאחייה

עשרות שנות טרור הגיעו לסיום דרמטי עם חיסולו אמש של מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה חסן נסראללה במפקדה תת קרקעית ברובע דאחייה בדרום ביירות | יחד עם נסראללה חוסלו עלי כרכי מפקד חזית הדרום ובכירים נוספים

"סדר חדש": ישראל התנקשה בחייו של נסראללה בלב הדאחייה
נסראללה בנאומו צילום: חיזבאללה

מבצע "סדר חדש": לאחר עשרות שנות טרור ישראל שמה את ידה על בכיר אויביה, מזכ"ל ארגון הטרור השיעי חיזבאללה, שחוסל במבצע דרמטי.

חיל האוויר הטיל אמש (שישי) 83 פצצות חודרות בונקר, כל אחת במשקל טון. היעד: מפגש של נסראללה ובכירים בחיזבאללה במפקדה מתחת לקרקע ברובע דאחייה בביירות.

בתיעודים מהאזור נראה הרס יוצא דופן שנגרם כתוצאה מהחימושים הכבדים ועשן כבד התפשט מעל השכונה הדרומית בביירות. 

במשך שעות לאחר הפעולה ואל תוך הלילה עלו ספקולציות בנוגע לגורלו של נסראללה, אך בישראל שררה אופטימיות לגבי הצלחת המבצע.

רק הבוקר אישר צה"ל באופן סופי את העובדה שמזכ״ל ארגון הטרור השיעי נסראללה חוסל יחד עם עלי כרכי, מפקד חזית הדרום בחיזבאללה ובכירים נוספים בארגון. בהמשך גם ארגון חיזבאללה אישר את דבר חיסולו יחד עם הבכירים.

תקיפת הבונקר של נסראללה צילום: רשתות ערביות

לפי הערכות גורמי ביטחון, כ-300 בני אדם נהרגו בתקיפה העוצמתית על נסראללה ובכירי הארגון בשכונה בה מרוכזת הקהילה השיעית בביירות.

בשל האירועים, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שזמן קצר לפני המבצע, שאושר בקבינט כבר בשבוע שעבר, נאם בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, הקדים את חזרתו לארץ ובסביבות 4 בבוקר שעון ישראל המריא ארצה.

גם אחרי החיסול הדרמטי שצפוי לשנות את פני המזרח התיכון, צה"ל לא הוריד את הרגל מהגז והמשיך בסדרת תקיפות על תשתיות טרור בלבנון - בין היתר, דו"צ בשפה הערבית פרסם אמש הודעה חריגה בה הורה לתושבי מספר מבנים ברובע דאחייה בדרום ביירות להתפנות מבתיהם.

זמן קצר לאחר מכן תקף צה"ל את היעדים בביירות - מחסנים בהם טילי שיוט וכן טילי חוף.

חילוקי דעות נרשמו בין ישראל לבית הלבן בסוגייה האם הממשל עודכן מראש על החיסול הדרמי. בישראל טענו שמספר דקות קודם המבצע עודכנו גורמים בממשל, שמצידו פרסם הבהרה בה הבהיר שלא ידע ולא היה מעורב בפעולה. 

לפי דיווח נוסף, בחירתו של ראש הממשלה נתניהו לצאת לארה"ב ולנאום בעצרת הכללית של האו"ם נועדה בין היתר להוות פעולת הסחה כדי לגרום לנסראללה לחשוב שפניה של ישראל למו"מ על הפסקת אש - מה שהוביל למפגש הקריטי בדאחייה ולחיסול נסראללה ובכירים נוספים, בהם כרכי, שנחלץ מניסיון חיסול לפני שבוע ימים. 

במשך מספר שעות לאחר החיסול בדאחייה נשמר השקט ולא נשמעו אזעקות. לאחר מספר שעות שוגרו רקטות לעבר הגליל, העמקים, והקריות - ירי שהתרחב בבוקר וכלל גם טיל קרקע קרקע ששוגר למרכז הארץ; לא הופעלה התראה לאחר שהטיל נפל בים.

חיסולו של חסן נסראללה מבצע סדר חדש ביירות לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}