כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024
הפסקת אש?

גלנט בבית שנפגע בצפת: "מכים קשות את חיזבאללה, נגביר את המאמץ"

שר הביטחון גלנט בביקור בעיר הצפונית, על רקע הדיווחים על מגעים להפסקת אש: "מצאתי כאן עיר איתנה עם הנהגה אחראית, נמשיך להכות בחיזבאללה עד שנשיג שקט" | ראש העיר יוסי קקון: "אנחנו מבקשים דבר אחד – ביטחון. צפת לא רוצה לחיות תחת 'טפטופים' כמו בעוטף עזה"

גלנט בבית שנפגע בצפת: "מכים קשות את חיזבאללה, נגביר את המאמץ"
עיריית צפת צילום: גלנט וקקון בבית שנפגע

הבוקר (שישי) הגיע שר הביטחון יואב גלנט יחד עם מנכ"ל משרד הביטחון, אייל זמיר, לביקור בצפת, זאת על רקע עליית המדרגה בתקיפות של צה"ל מול החיזבאללה בשבוע האחרון, ובשל הפגיעה הישירה בבית בצפת במהלך התקפת טילים מוקדם יותר השבוע. צפת, יצוין, הפכה ליעד מרכזי להתקפות חיזבאללה בתקופה האחרונה, כאשר רק ביומיים האחרונים ספגה העיר כ-200 טילים.

הביקור החל בנקודת הפגיעה בשכונה הצפונית בעיר, שם השר גלנט קיבל סקירה מראש העיר על נזקי ההתקפה. בנוסף ראש העיר, יוסי קקון, הציג לשר ולמנכ"ל את פרויקט משל"טי החירום הייחודי של העיר, הכולל פריסה של מכולות חירום ייעודיות ומאובטחות, המצוידות בציוד חירום ונמצאות בנקודות אסטרטגיות ברחבי צפת. השר שיבח את הפרויקט והביע רצון להרחיבו ליישובים נוספים באזור.

גלנט בצפת צילום: עיריית צפת

בהמשך התקיימה ישיבת הערכת מצב בחמ"ל העירוני יחד עם גורמי צה"ל, המשטרה ומד"א. במהלך הפגישה, קיבל שר הביטחון סקירה מפורטת על היערכות העיר למצבי חירום מזה כשנה, בדגש על ההכנות המוגברות בחודשים האחרונים.

במהלך הביקור, התייחס שר הביטחון לחשיבות ההקפדה על הנחיות פיקוד העורף ואמר כי "היצמדות להנחיות מצילה חיים. ראינו זאת בבירור בפגיעה בשכונה הצפונית בעיר, כאשר מי שפעל על פי ההנחיות בממ"דים הצליח להימנע מפגיעה".

שר הביטחון ואנשי משרדו התחייבו לסייע באופן מיידי בצמצום הפערים במיגון העיר ובתחום ההתגוננות וציינו כי העיר צפת תקבל תוספת ציוד לחירום עבור צוותי הביטחון העירוניים והמתנדבים.

ראש העיר קקון הודה לשר גלנט על הביקור והדגיש את חשיבות הביטחון לצפת ולתושביה בדבריו: "חשיבות ביטחון אזרחי ישראל עומדת לנגד עיניך. לנו יש את חשיבות ביטחון בירת הגליל – צפת. עיר שחטפה ביומיים וחצי מאות מטחי טילים, אך צפת איתנה, תושביה חזקים ואיתנים. אנחנו מבקשים דבר אחד – ביטחון. צפת לא רוצה לחיות תחת 'טפטופים' כמו בעוטף עזה. אנחנו לא רוצים להיות שדרות. תושבי צפת זכאים לשקט אמיתי ולחזרה לשגרה בטוחה".

בסיום המפגש השר גלנט שיבח את תושבי צפת על עמידתם האיתנה וציין: "תושבי צפת חזקים ואיתנים. מערכת הביטחון ניצבת מאחוריכם ולצידכם כדי להבטיח את שלומכם. אנחנו מכים את חיזבאללה בצורה קשה מאוד לאורך כל השנה ובמיוחד בשבועות האחרונים. נמשיך ונגביר את המאמץ הזה כדי להבטיח ביטחון לכל יישובי הצפון. אנו מחויבים להחזיר את אלה שעזבו לבתיהם בביטחון ולהעניק לתושבי צפת את הביטחון לו הם ראויים".

יואב גלנט צפת יוסי קקון מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}