כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024
יועברו להשמדה

מרפאת אומן בסכנה: הוחרם ציוד חיוני במעבר הגבול במולדובה

הוחרמו תרופות נחוצות מאוד שחסרונם עלול לפגוע אנושות ואף חלילה להשבית את פעילות מרפאת אומן

מרפאת אומן בסכנה: הוחרם ציוד חיוני במעבר הגבול במולדובה
מרפאת אומן: אילוסטרציה צילום: איחוד הצלה

ציוד רפואי חיוני שהיה מיועד להגיע למרפאה באומן הוחרם על ידי בקרי המס במעבר הגבול של מולדובה. מדובר בתרופות לבעיות לב ותרופות ללחץ דם ועוד, ללא הציוד הרפואי שהוחרם קיים סיכון משמעותי לחיי אדם.

מדובר באי הבנה ובחוסר התחשבות מצד הרשויות במולדובה. לטענת משטרת הגבולות במולדובה התרופות יועברו להשמדה בהקדם בהתאם לחוק.

גורם בכיר במרפאת אומן אומר: "מדובר בקטסטרופה, התרופות מיועדות לשמש את רבבות חסידי ברסלב באומן בימי ראש השנה, הוחרמו תרופות נחוצות מאד, שחסרונם עלול לפגוע אנושות ואף חלילה להשבית את פעילות מרפאת אומן חלילה ולהשאיר את ההמונים באומן ללא מענה רפואי בעת חירום רח"ל".

יצוין כי מדי שנה מגיעים אל מרפאת אומן רופאים מומחים מכל רחבי העולם, והמרפאה מוכרת על ידי חברות הביטוח בישראל בתור ספקי שירות רפואי בחו"ל.

מרגע הגעת ההודעה על החרמת המשלוח הראשון של מרפאת אומן בגבולות מולדובה פעילי איחוד ברסלב באומן בראשות הרב נתן בן נון, פועלים ללא לאות מול גורמי ממשל בכירים במדינות השונות כדי לנסות לפתור את הבעיה, ולהשיב את הציוד לשימוש רפואי באומן בימי ראש השנה בהקדם האפשרי. ואף לאפשר את מעבר המשלוחים הבאים בגבולות ללא הפרעה. עד כה ללא פתרון.

רשות המעברים של מולדובה פרסמה "אדם ניסה להכניס באופן לא חוקי תרופות, אך נתפס בשדה התעופה. נפתח תיק חקירה על ידי פקידי המכס של נמל התעופה הבינלאומי בקישינב, לאחר טיסה מתל אביב לקישינב".

עוד דווח, כי "במטען של אזרח ישראלי בן 39, אותרו תרופות ואביזרים רפואיים בכמויות מסחריות, שלא הוצהרו במכס. הסחורה נתפסה ונתונה להחרמה, והאדם עלול להיענש".

איחוד ברסלב באומן אומן מולדובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}