כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
סיפור מטורף

נחטף כילד ואותר לאחר 73 שנה: "מעולם לא קיבל תשובות מהאנשים שגידלו אותו"

ילד שנחטף בעיר אוקלנד בקליפורניה בחורף 1951 נמצא חי וקיים בחוף המזרחי הודות לבדיקות דנ"א ומאמצים עיקשים של משפחתו לאורך עשרות השנים

נחטף כילד ואותר לאחר 73 שנה: "מעולם לא קיבל תשובות מהאנשים שגידלו אותו"
אילוסטרציה צילום: .freepik

כלי תקשורת בקליפורניה עסקו בשבוע האחרון בהרחבה בסיפור מציאתו בחיים של לואיס ארמנדו אלבינו, שהיה בן שש בלבד כשנחטף בחורף של שנת 1951 מפארק בעיר אוקלנד בזמן ששיחק שם עם אחיו. יותר משבעה עשורים לאחר מכן הצליחה משפחתו להתחקות אחר עקבותיו, הודות לבדיקת דנ"א, כמה תמונות מהעבר ופיסות עיתון ישנות.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות AP, אחייניתו בת ה-63 של אלבינו, שנרתמה במהלך חייה למסע החיפושים אחר דודה האבוד, הצליחה לגלות שהילד החטוף נותר בחיים, וכי כיום, בגיל 79, הוא כבר סבא לנכדים וחי בחוף המזרחי של ארה"ב. במהלך חייו עבד ככבאי ושירת בחיל הנחתים, ואף נשלח פעמיים למשימות בווייטנאם. לפני כחודשיים אוחד עם משפחתו בקליפורניה.

כלי התקשורת בקליפורניה שסיקרו את הסיפור, דיווחו כי בחורף 1951, בזמן ששיחק עם אחיו הגדול בפארק באוקלנד, שוכנע אלבינו בן השש על ידי אדם כלשהו לבוא עמו, בתמורה לממתקים שירכוש עבורו, כשמאז נעלמו עקבותיו. אותו אדם, כך התברר בחלוף השנים, "העביר אותו מחוץ למדינה ובסופו של דבר לחוף המזרחי", כך מסרה השבוע משטרת אוקלנד.

הרשויות הממשלתיות והפדרליות חיפשו רבות אחר אלבינו בעקבות היעלמותו, אך לא מצאו לא אותו ולא את שרידיו. כל אותו הזמן, אמו, ששנה קודם לכן עקרה עם המשפחה מפורטו ריקו לארצות הברית, מעולם לא ויתרה על התקווה שהוא בחיים. בתקופה הראשונה היתה מבקרת מידי יום בלשכת הנעדרים של המשטרה. לאחר מכן הגיעה מדי שבוע, וכעבור זמן פעם בחודש, ובסופו של דבר אחת לשנה, אך תמיד דבקה באמונתה כי הוא חי.

15 שנים לאחר החטיפה, כאשר אלבינו כבר היה בן 21, המשפחה חידשה את החיפושים אחריו. הם קיימו נסיעות רבות לפורטו ריקו, לשם חשדה אמו שהוא נחטף, אבל בסופו של דבר הם לא העלו דבר. 

"זהו מצב נדיר שבו ילד נעלם ובסופו של דבר לא מופיע - חי או מת", אמר סגן משטרת אוקלנד דומיניק דיפרייה לעיתון 'אוקלנד טריביון' ב-1966. "הייתי נותן הרבה כדי לגלות מדוע", הוסיף. לקח שבעה עשורים להתחיל לפענח את התעלומה. מוקדם יותר השנה, 19 שנה לאחר אחרי שאמו מתה, אחייניתו לקחה מחדש לידיים את המשימה לאיתורו.

אלידה אלקין, בת ה-63, ידעה שנעלם לה דוד וזכרה שסבתה תמיד שמרה בארנקה גזיר עיתון על חטיפתו והציגה את תמונתו בבית משפחתם. באמצעות בדיקת דנ"א שעשתה לשם סקרנות בלבד, אחת התוצאות התאימו חלקית לאדם בחוף המזרחי.

עם הזמן ה-FBI נכנס לתמונה, ולאחר זמן מה הצליחו החוקרים ליצור קשר עם אלבינו ומשפחתו, ובסופו של דבר לשכנע אותו לתת דגימת דנ"א. התוצאה היתה מה שהמשטרה כינתה "הטובה ביותר": הוא אכן היה הילד שנחטף מהפארק 73 שנים קודם לכן. הרשויות לא חשפו את המקום בו הוא מתגורר כיום.

בהמשך המגעים הבשילו לפגישה עם בני המשפחה החיים בחוף המערבי, כולל אחיו הגדול רוג'ר, ששיחק עמו בפארק באותו זמן בו נחטף. "יש לו קצת זיכרון מהחטיפה והשהות שלו בפארק", סיפרו בני המשפחה. "אבל מעולם הוא לא קיבל תשובות מהאנשים שהוא גדל אצלם", הוסיפו.

קליפורניה אוקלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}