כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
צפייה בפוסטים לחסומים

חסמו אתכם ברשת X ? המדיניות החדשה של מאסק מעוררת סערה

המדיניות החדשה של מאסק ב-X מעוררת סערה: משתמשים חסומים יוכלו עדיין לצפות בפוסטים הציבוריים, דבר שגורם לחששות בנוגע לבטיחות המשתמשים והשליטה בחוויית השימוש בפלטפורמה

חסמו אתכם ברשת X ? המדיניות החדשה של מאסק מעוררת סערה
אילוסטרציה צילום: unsplash

 

אילון מאסק, הבעלים של פלטפורמת X (לשעבר טוויטר), ממשיך לעורר סערה עם מדיניות חדשה שעומדת לשנות את אופן השימוש בפלטפורמה.

ע"פ הדיווח בוואלה, בקרוב, משתמשים שנחסמו על ידי חשבונות אחרים יוכלו עדיין לצפות בתכנים הציבוריים שלהם. מאסק הסביר כי "פונקציית החסימה תמנע אינטראקציות מצד החשבון החסום, אך לא תימנע את האפשרות לצפות בפוסטים הציבוריים".

עד כה, חסימה בפלטפורמה גרמה לכך שמשתמש שנחסם לא יכול היה לראות תכנים, להגיב עליהם, או לעקוב אחר רשימות העוקבים והנעקבים של המשתמש החוסם. השינוי החדש ישנה זאת במידה ניכרת ויאפשר למשתמשים חסומים עדיין לראות את הפוסטים הפומביים.

מקור בפלטפורמת X הסביר ל-The Verge כי השינוי הזה נובע מהעובדה שמשתמשים כבר עוקפים חסימות על ידי שימוש בחשבונות נוספים או בגלישה ללא התחברות. מאסק עצמו הביע בעבר התנגדות למדיניות החסימה, ואף טען כי מדובר בפתרון לא יעיל שאינו משפר את חוויית השימוש. לדבריו, השתקה חזקה יותר תהיה פתרון טוב יותר. בשנה שעברה אף דיבר על האפשרות לבטל את אפשרות החסימה לחלוטין, פרט להודעות פרטיות.

ההכרזה על השינוי הצפוי עוררה ביקורת רבה בקרב המשתמשים, כשחלקם חוששים מהפגיעה בבטיחות האישית וביכולת לשלוט על חוויית הגלישה שלהם. כמו כן, ישנם קולות הקוראים לנטוש את הפלטפורמה אם המהלך ייכנס לתוקף.

 

 

טוויטר אילון מאסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}