כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024
לא יאמן

הסדרי טיעון מקלים הוצעו לנאשמים בפרשיית ניסיון ההתנקשות ביעלון

גורם משפטי בכיר שקיבל לידיו את כל חומרי החקירה אמר: "מדובר בפדיחה גדולה מאוד של מערכת הביטחון". בינתיים, הסנגורים עדיין מסתפקים האם לקבל את ההסדר המוצע

הסדרי טיעון מקלים הוצעו לנאשמים בפרשיית ניסיון ההתנקשות ביעלון
משה בוגי יעלון צילום: הדס פרוש, פלאש 90

פרשיית ניסיון ההתנקשות בשר הביטחון לשעבר משה יעלון: אף שמדובר בתיק חמור וחריג, בו שמונה נאשמים, בין היתר בעבירות ריגול וניסיון התנקשות, השופט המגשר שמונה לתיק הציע היום (חמישי) לשניים מהנאשמים להגיע להסדר במסגרתו יגזרו עליהם בין 7 ל-8 שנות מאסר בלבד. חשוב לציין כי מדובר בשני נאשמים שהעבירות המיוחסות להם הן עבירות נשק. כך הערב פורסם בכאן חדשות.

גורם משפטי בכיר שקיבל לידיו את כל חומרי החקירה אמר, כי "מדובר בפדיחה גדולה מאוד של מערכת הביטחון". בינתיים, הסנגורים עדיין מסתפקים האם לקחת את ההסדר המוצע. 

אחיו של אחד הנאשמים אמר לכאן: "הם לא קשורים לחיזבאללה. מאז המעצר, במשך שנה לא דיברתי עם אחי מילה. זה לא הגיוני. הוא לא קשור בכלל".

בפרקליטות בחרו שלא להתייחס לפרסום וציינו כי הליך הגישור הינו חסוי.

כזכור, בשבוע שעבר הותר לפרסום, כי יעד פיגוע המטען שאירע בפארק הירקון לפני כשנה הוא הרמטכ״ל ושר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון.

בתאריך 15.09.23 אירע פיצוץ מטען בפארק הירקון בת"א. במסגרת החקירה עלה חשד כי, הפעלת המטען הינו אירוע פיגוע חבלני בניסיון לפגוע באזרחים ששהו באותה עת בפארק הירקון.

עם התקדמות החקירה הצליחו חוקרי הימ"ר והשב"כ לעלות על אנשי התשתית שהיו מעורבים בהטמנת מטען הכלימגור ולבצע מעצרים של שמונה חשודים.

הבדיקות שכללו תחקור מצלמות בשטח סביב גורמים רלוונטיים שנהגו לפקוד את איזור הפיגוע בזמן הרלוונטי הובילו למסקנה שיעד הפיגוע היה הרמטכ״ל ושר הביטחון לשעבר - משה בוגי יעלון. 

אנשי התשתית מסרו כי התקינו מצלמה על גוף המטען באופן שאיפשר תצפית מרחוק על התנועה בשבילי הפארק. המטען הופעל על דמות שנחזתה על ידי התשתית להיות משה יעלון אך איש לא נפגע.

משה יעלון פרקליטות המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}